Múlt hét kedd óta 70 nyitott urnát őriznek a városháza Dísztermében. Ezek az urnák lesznek azok, amelyekbe a 70 szolnoki szavazókörben voksoló polgárok leadhatják a szavazataikat. Az urnák mellett ugyancsak a Díszteremben van az a mintegy 60.000 szavazólap is, amelyeken az egyéni jelöltekre, valamint a pártokra adhatják le voksaikat a szavazók. Az urnákat és a választás törvényességéhez szükséges dokumentumokat a szavazatszámláló bizottságok elnökei, illetve jegyzőkönyvvezetői holnap veszik át, majd vasárnap kora hajnalban szállítják azokat a szavazókörökbe.
A szavazatok leadása előtt a választópolgároknak igazolniuk kell magukat. Ezt megtehetik a többi között érvényes személyi igazolvánnyal, útlevéllel és jogosítvánnyal is. Abban az esetben, ha a személyazonosságot igazoló dokumentum nem tartalmazza a lakcímet, akkor a lakcímkártyára is szükség lesz ahhoz, hogy valaki szavazhasson. Csak úgy lehet szavazni, ha ezek a dokumentumok érvényesek, ezért a JNSZ megyei kormányablakok és okmányirodák szombaton és vasárnap is nyitva tartanak annak érdekében, hogy a lejárt iratokat akár április 8-án is kiállíthassák ezzel biztosítva a választáson való részvétel lehetőségét.
Dr. Berkó Attila a JNSZ Megyei Kormányhivatal főigazgatója úgy fogalmazott: -A személyigazolványok vonatkozásában azonnal kiadásra kerül egy ideiglenes személyigazolvány, tehát gyakorlatilag egy papír-alapú formátum, amivel a szavazáson élhet a választójogával. Más dokumentumok vonatkozásában is, tehát a lakcímet, illetve a személyazonosságot igazoló un. lakcímkártya kiadására is azt kell, hogy mondjam, hogy perceken belül, maximum egy órán belül kiadásra kerülnek, úgyhogy még azon a napon ezzel lehet szavazni.
A hosszított nyitvatartás már ma elkezdődött, a megszokott 8 óra helyett már reggel 7-kor kinyitottak az okmányirodák és kormányablakok és egészen 19:00 óráig fogadták az ügyfeleket. Szombaton és vasárnap sem lesz ez másként, mindkét nap reggel 7-től este 7-ig intézik az ügyeket. A rendkívüli nyitvatartás idején csak ideiglenes személyi igazolványt és lakcímkártyát állítanak ki, valamint a már elkészült dokumentumok átvételére lesz lehetőség.
-Csak és kizárólag a választásokhoz szükséges dokumentumok átvételére, illetve ideiglenes személyigazolvány igénylésének a kiadására van lehetőség. Nagyon kérek mindenkit arra, hogy még a mai napon ellenőrizze ezen dokumentumok érvényességét, hiszen, ha bármely dokumentum lejárt idejű, ezt még a mai napon tudják kezdeményezni a megye mind a 14 kormányablakában, illetve mind a 4 okmányirodában.” – emelte ki Dr. Berkó Attila
Az országgyűlési választásokat április 8-án, vasárnap, reggel 6:00 és délután 19:00 óra között rendezik.