A jubileumi rendezvénysorozat záró napján énekeltek – többek között – a Zengő Ovi csemetéi. A Városi Óvodák mind a 19 intézményéből érkeztek gyermekek, hogy megmérettessék magukat.
-Abba segítettek, mondjuk, hogy megmondták, hogy mit csináljunk, meg odafigyeltek, hogy mit csináltunk. Hogy, ha elrontottuk, akkor segítettek nekünk és így készültünk fel.” -mondta Pintér Ágnes, aki a Zengő Ovi nagycsoportjába jár.
Viszonylag kevés az a gyerek, akinek tehetsége korán megnyilatkozik – mondják a szakemberek, de a tehetségek felfedezése és fejlesztése igazi kihívás az óvodapedagógusok számára.
-Az óvodánkban és mind a 19 tagintézményben van egy azonosítási felmérés és abból válogatjuk ki a zeneműhelybe azokat a gyerekeket, akik ezen a területen, a zene területén tehetséges jellemvonásokat mutatnak.” -mondta Kispálné Vattai Anikó, a Zengő Óvoda nagycsoportosainak óvónője.
Az óvodákban a tehetség fejlesztése sajátos: a fejlesztő elemeket beépítik a mindennapokba és a gyerekek szabadon dönthetnek, részt kívánnak-e venni benne.
-A gyerekek először is hangszeren tanulnak: a metalofon az ő hangszerük. Hosszas gondolkozás után rájöttem, hogy ez az a hangszer, amin az óvodások is nagyon könnyen, nagyon gyorsan megtanulnak dallamokat játszani. És egyénileg, kettesével, hármasával vannak nekik zeneórájuk tulajdonképpen alvásidőben, ami nagyon tetszik nekik, hogy kicsit kijöhetnek a nagycsoportosok már.” -mondta Móráné Seres Katalin, a Zengő Ovi egyik pedagógiai asszisztense, aki a Sodrás Népzenei Kisegyüttes tagja.
A Szolnok Városi Óvodák kiválóan akkreditált tehetség pontnak számít. Ennek megfelelően kiemelten kezelik a tehetséggondozást. Az intézmény tehetséggondozó programjának célja a gyermekek erős oldalának fejlesztése, támogatása.
-Amikor az életkorban ennyire elöl vagyunk még, akkor azt nagyon nagyon nehéz megfogni, hogy ez egy biztonságos tehetség ígérete a gyermek személyiségében az a többlet adottság. De én azt gondolom, hogy az óvodának, mint első kötelező intézménynek , oktatási intézménynek, ez a dolga, hogy felfedezze ezt, hogy megerősítse, hogy a szülő számára is felmutassa, azt, hogy az ő gyermekében az átlagosnál több van.” -nyilatkozta Ferenczné Teleky Éva, a Szolnok Városi Óvodák igazgatója.
A játékos szakkörök hozzájárulnak az óvodás gyermekek személyiségének egészséges alakulásához. Ezt az érzelmi biztonságot nyújtó, támogató pedagógus környezet is segíti: például egy ilyen Ovi-dobogóval.