Az emberek naponta többször hoznak különféle döntéseket, ezzel együtt számtalan vásárlásra, fogyasztásra buzdító inger is éri őket a felgyorsult 21. században. A megfelelő és tudatos magatartás kialakításának már az iskolákban el kell kezdődnie, ezért is számít kiemelkedő eredménynek, hogy a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum Kereskedelmi tagintézménye ma elnyerte a -Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet.
Kalmár Andrea, a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum főigazgatója úgy fogalmazott – -Ha már csak egy kicsit hozzá tudunk tenni ehhez, hogy tudatosan vásároljanak a kollegáink, a munkatársaink, a gyermekeink, a rokonaink, akkor azt gondolom, hogy már tettünk ezért. Az iskola ezzel, hogy ezt a címet elnyerte nyilván dolgozik is ezen és ők lesznek a minták a többi tagintézmény esetében.”
Iskolai keretek között a gyerekek elsősorban a pénzügyi tudatosság fontosságáról, a felelős internet és közösségi média használatról, illetve a korszerű fogyasztói magatartás formáiról szereznek ismereteket, ami azért is kiemelten fontos, mert az ebben az iskolában végző tanulók később a kereskedelemben, illetve a vendéglátásban dolgoznak majd – folytatta a főigazgató. A Kormány ösztönzi és támogatja a kezdeményezéseket, hiszen így a gyerekek, illetve családjaik élete válik jelentősen könnyebbé.
Keszthelyi Nikoletta infokommunikációért és fogyasztóvédelmért felelős helyettes-államtitkár rámutatott: -Fontos számunkra és egyfajta hivatásnak és kiemelt területnek tartjuk azt, hogy az oktatási intézményekbe is bekerüljön a fogyasztóvédelem. Azt szeretném hangsúlyozni, hogy kötelező tantárgyként a köznevelésbe nem szeretnénk bevezetni, éppen ezért alternatív módon próbáljuk ösztönözni, az intézményeket, hogy felismerjék, hogy fontos fogyasztói tudatosságra nevelni a diákokat.”
Az államtitkár kiemelte: a szolnoki iskola tekintetében kiemelkedőnek számít, hogy az intézmény minden évfolyamán megjelenik a fogyasztói tudatosságra nevelés, valamint a fogyasztóvédelem fontossága is megfelelő hangsúlyt kap.