VI. Szocijármű kiállítás és Nosztalgia találkozó

-Trabanton szállni élvezet.” Énekelte egykoron az Exotic együttes és ki gondolná, hogy a kartonpapírból készült népautó, már 61 éves. A Szocijármű Kiállítás és Nosztalgia Találkozón több Trabantot is megcsodálhattak az érdeklődők. Az egyik különleges példány egy 29 éves, felhúzókulccsal ellátott darab volt. Tulajdonosa: Jurnyik Mátyás a Trabantok szerelmese.

– Előtte 17 évig kétütemű Trabantom volt és négyüteműt szerettem volna. Lecseréltem a kétüteműt négyütemű Trabantra.”

Mások a Zaporozsecekért rajonganak, így például Szafián Károly, aki a Zaporozsec Autóklub aktív tagja. Õ maga, egy 70-es évek végén gyártott szovjet kisautó boldog tulajdonosa. Ezek a járművek 40 lóerővel bírnak.
-Õ egy Zaporozsec 960M típusú autó. Elég sokat kellett restaurálni, nagyon kevés van már az országban a Zaporozsec típusú autókból. Most kettővel tudtunk megjelenni: egy 968-assal és egy 968M-essel.”

A Moszvics 407 kortársaival, az ezres Wartburggal és a ©koda Octaviával, a 60-as évek magyar utcaképéhez szorosan hozzátartozott.

-Ezt a Moszvics 407-et a Szovjetunióban gyártották 1959-ben. Rendőr autónak szánták eredetileg, ezt követően a szolgálati évek után a filmgyárba került. Utána pedig a jelenlegi tulajdonosához.”

Az első Zsigulit 1970-ben kézzel szerelték össze. Szovjet nevén Zsiguli, de az export országokban már Ladaként ismerhették meg az emberek. Bagosi Jenő öltözékében is idézte a szocializmus szellemét, hiszen egy páncélos, szovjet tiszti egyenruhát viselt a találkozón.

-3 éve van meg, Lada 1500-as típus, szeretem, nincs vele semmi baj, valamennyire értek is hozzá.”

A Szocijármű Kiállítás és Nosztalgia Találkozó szervezője: Ifj. Kánya Zoltán, aki nem most kezdte az ilyen jellegű programok, rendezvények szervezését. Pontosan 1999-ben.

-A Veterán Börzét, utána kapcsolódó eseményként egyéb kiállításokkal rendeztük meg és ezek a kiállítások kinőtték magukat.”

Az óriási érdeklődés miatt egyre bővült a rendezvény és a látogatók száma a tavalyihoz képest majd ezerrel nőtt. A végső következtetést levonhatjuk: a magyar mindent imád, ami retro.

Előző A rendőrség összes traffipaxa az utakon van<br>
Következő Jubileumot ünnepelt a Szoloki Búvár SE

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás