Õ maga is meg akarta tanulni hogyan legyen boldog. Majd felnőttekkel kezdett foglalkozni, hogy átadhassa azokat a módszereket, melyekkel törölhető a negatív gondolkodásmód. – mondta Bagdi Bella, ötletgazda a Boldog Iskolák program szakmai fórumán. Egyre több pedagógus részt vett az óráin, innen jött az ötlet, hogy nemcsak a felnőtteket, hanem a gyerekeket is meg kell tanítani boldognak lenni.
-Nem vagyok fejlesztő pedagógus ezért olyan kollégákat hívtam, akik az adott korcsoportnak a szintjére le tudtuk fordítani és élményprogrammá tudtuk alakítani. A negyedik évet zárjuk idén, nagyon jók az eredményeink, az ELTE egyetem tudományosan is igazolja a program pozitív hatását. –
Szolnok idén csatlakozott a négy éve futó programhoz. Minden alapfokú oktatási intézményben évente tíz alkalommal tartanak boldogságórákat.
-A boldogságórát tekinthetjük egyfajta személyiség fejlesztő tréningnek vagy órának is, tíz témakörrel dolgoznak a gyerekek a tanév folyamán, minden hónapnak megvan az adott témája. Minden egyes hónapnak megvan a specifikációja, ha most a nyárra gondolunk akkor a testmozgás és a célok kitűzésével foglalkozhatnak a gyerekek.” – mondta Vatai Soma, szociálpedagógus , okleves család és gyermekvédő tanár
A szeptembert a hála témájával kezdik a gyerekek. Arról beszélgetnek majd a hosszú szünidőről visszaérkezve, hogy miért lehetnek hálásak és miért tartoznak köszönettel.