A Városmarketing és Turisztikai Osztály egyedi módon népszerűsíti Szolnok városát. 2016 óta Közép-Kelet Európa leghosszabb gyaloghídja: a Tiszavirág-híd szerepel a megyeszékhely logóján. Ugyanakkor a történelmi értékeket ápolva az ősi címerben szereplő pelikánmadár most új formát kapott. A terveket Debreczeni Ildikó, a város kulturális díjasa készítette el.
-Nagyon fontos számunkra a Tiszavirág-híd, mint az új logónak az eleme. A városimázs szempontjából kiemelkedően fontosnak tartjuk, azonban a régi, középkori címerhasználatát is szeretnénk párhuzamosan alkalmazni ezzel az új város logóval. Mindig szem előtt tartjuk, hogy a hagyományos marketing megoldások mellett az új, modern marketing megoldásokat is megvizsgálhassuk és éppen ezért adta ez az ötletet, hogy a város címerében megjelenő pelikán egy mindenki által közkedvelt plüssfigura képében öltsön testet.” -nyilatkozta Öhlbaum Emese, a Városmarketing és Turisztikai Osztály megbízott vezetője.
A megyeszékhely címere igen beszédes. A pelikán jelenik meg rajta. A legenda szerint az emberek úgy gondolták, a pelikán anya saját vérével táplálta kicsinyeit.
-Ez utalhat a régi időkre, hogy nem volt mindig ezen a vidéken könnyű élni, hiszen a folyók pusztításai, az árvizek, az időjárás viszontagságai, a török idők, a világháborús nehézségek, mind olyan nehéz időket hoztak, amiből a városnak talpra kellett állni és időről időre megújulni.”
A lakosság segítségét kérik abban, hogy Szolnok címerállatának- amely most modern öltözéket kapott – egy testhezálló nevet találjanak. A javaslatokat, ötleteket a marketing@ph.szolnok.hu e-mail címre vagy Szolnok város hivatalos Facebook oldalán hozzászólásban várják. Az ötletelők között kisorsolnak egy I love Szolnok plüss pelikánt. Ezt július 2-tól meg is lehet majd vásárolni az Agorában található Tourinform Irodában.