Üres buszokkal manővereztek az autóbuszvezetők ma a Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ szolnoki telephelyén. A cégnél dolgozó 1200 sofőr közül a legjobbak neveztek az országos megmérettetés helyi selejtezőjére.
Pásztor József koordinációs és JNSZ megyei területi igazgató, KMKK -“Több évtizedes hagyománnyal rendelkezik a tömegközlekedési járművezetők forgalombiztonsági versenye. Ez egy országos rendezvény, melyet idén a BKV Zrt megalakulásának 50. évfordulója alkalmából Budapesten rendezhetnek meg. Társaságunk részéről 6 fő munkavállaló vehet részt ezen a rendezvényen. –
A 6 legjobb nevezőt választották ki ezen a selejtezőn. Nagy volt az érdeklődés a régió buszsofőrjei körében. A résztvevőknek 150 kérdéses elméleti általános és D kategóriás teszt sort kellett 60 perc alatt kitölteniük. Majd a gyakorlati pálya következett, melyre alig több mint 2,5 percük volt. A szlalompályán úgy kellett végighaladniuk, hogy egyetlen labda se essen le. Egy szűk kapun is át kellett vezetniük a buszt 9429 sőt ezt a speciális ajtót a busz orrával kellett kinyitniuk úgy, hogy a teniszlabda ne essen le.
Mindez a hatalmas járművel nem is olyan egyszerű. Az autóbuszvezetőknek centiméter pontosan be kellett állniuk a jármű orrával egy célkeresztbe is, melyet egy speciális eszközzel ellenőriztek.
azt mondják, ehhez érezni kell a járművet. Végül pedig visszatolatva kellett beparkolni a járdaszegély mellé, szintén hibátlanul.
Karaba Gábor Salgótarjánból érkezett. A tükrök és a kormány beállítása után másodikként indult a pályán. Hibapont nélkül teljesített minden akadályt, a végén pedig 2: 31 másodpercnél állította le az órát.
Tavaly egyébként ő nyerte meg a szolnoki selejtezőt.
Karaba Gábor autóbuszvezető Salgótarján :
-“Összesen 10 hibapontot gyűjtöttem, a labdák fönn maradtak. Annyi, hogy itt a dartsnál gyűjtöttem 10 hibapontot. Én voltam a második, úgyhogy nem tudom, a többiek hogy fognak szerepelni és még ezután jön az elméleti vizsga. –
Az elméleti tesztek kiértékelése és a gyakorlati verseny pontszámai alapján állítják fel azt a sorrendet, mely alapján a legjobb hat autóbuszvezető képviselheti a céget a júniusi országos versenyen.