Különleges játékot játszanak a diákok a Damjanich János Múzeum képtárában. A – Hol hagytad a kreativitásod” című múzeumpedagógiai, módszertani találkozóra a diákokon kívül tanárokat és múzeumpedagógusokat is hívtak.
A kreativitás ugyanis mindenhez hozzáad, segíti a pedagógusokat és a diákokat is. A Furagura nevű játékfejlesztés is ezt szolgálja. A csoportos, rajzos társasjáték nemcsak a múzeumpedagógiába, hanem az iskolai , pszichológiai munkába is beilleszthető, sőt munkahelyi csapatépő tréningeken is kiválóan alkalmazható.
Kormos Mercédesz képzőművész, rajz-vizuális kommunikáció tanár:
-“Van egy rajzos papírszalag, amin nonfiguratív formákat kell körbe rajzolni. Ezeket guráknak hívják a játékban. És ezeket körberajzolva-többen ülhetünk le- egy rajzos történetet fognak létrehozni. Közben tanulunk egymástól , a formák is adnak egy lehetőséget. Különböző oldalról fordítva, különböző formákat kapunk. Ez már maga a kreativitás.”
A közös alkotás kapcsolatot teremt a játékosok között, segít megismerni a másik elképzeléseit, hozzátesz az eredeti ötletekhez. A közös gondolkodás és az együtt alkotás pedig jobb eredményt, összekovácsoltabb csapatot szül.