Így készítik és javítják a forgóvázakat a szolnoki üzemben. A Stadler vasúti forgóvázak nagyjavításával és összeszerelésével foglalkozó üzeme 2013-ban kezdte meg működését a cégcsoport szolnoki vasúti kocsiszekrénygyártó csarnokában. Évente nagyjából 250 darab javítását, gyártását bírta el az üzem, de a jövőbeli rendelések száma jelentősen nőtt, így a kapacitás bővítése és Szolnok mellett döntött a cég. 10 milliárd forintból húz fel új üzemet a volt cukorgyár területén.
-Ebből körülbelül 1 milliárd forint egy nagyon masszív technológiai fejlesztés. Gépbeszerzések, színvonalemelés és további 10-15 munkavállalónak fogunk tudni munkahelyet biztosítani, munkahelyet teremteni.” – mondta Dunai Zoltán a Stadler Rail Csoport országigazgatója.
A beruházás két ütemben valósul meg. Az első keretében – ami áprilisban indul – egy 8.000 m2-es üzemet építenek fel, melyből 7.000 m2 a gyártásé, 1.000 m2-en pedig irodák lesznek. A második, idén nyáron kezdődő ütem során egy maximum 20.000 m2-es raktárcsarnok épül, a szolnoki üzem jelenleg mintegy 1.800 m2 területen működik, így a technológiai fejlesztés óriási növekedési lehetőségeket biztosít a vállalat számára.
-15 a MÁV-nál közlekedő FLIRT motorvonatnál mind a 75 forgóváz Szolnokon készült, a GYSEV számára szállítandó 10 darab motorvonatunk mind az 50 forgóváza Szolnokon készült és a 40 darab emeletes motorvonatra aláírt keretszerződésünk mind a 480 forgóváza Szolnokon fog készülni.”- tette hozzá Dunai Zoltán.
Az elmúlt 30 év legjelentősebb forgóvázgyártása Szolnok van – hangsúlyozta Dunai Zoltán. Ilyen nagyságrendben az elmúlt 30 évben senki sem gyártott a magyar piacra. Több munkahely, nagyobb adóbevétel és nem utolsósorban presztízs érték a Stadler bővítése – mondta Szalay Ferenc polgármester.
-A rendszerváltás óta Szolnok az a város, ahol újraindult a magyar vasúti gépgyártás. Ha van kormányprogram mondjuk közlekedési infrastruktúra fejlesztésben, akkor ez is odatartozik, hogy ez milyen hihetetlen erő és átgondoltságot igénylő dolog, hogy az ország álljon a saját lábára mondjuk a vasúti kocsik, mozdonyok gyártásában.” – tette hozzá a város első embere.
A tervek szerint az új üzemcsarnokban várhatóan még az év harmadik negyedévében a termelés is elindul.