Voltak, akit a szakmai előadások, de olyan is akadt, akit az oktatáspolitika jelenlegi helyzete érdekelt a megyei pedagógus szakszervezet köznevelési fórumán. A szervezet a rendezvény tematikáját a pedagógusok igényeihez igazította. A témák között kiemelt szerepet kapott a diákok magas óraszámának csökkentése.
-Olyan ésszerű óraelosztás kellene, ami nem megterhelő ennyire, hiszen, ha azt vesszük, hogy egy középiskolai diák a napi 8 órája mellett még legalább ugyanennyit hozzá kell, hogy tanuljon, azt gondlom, hogy a egy felnőtt embernek is a dicsőségére válna.”- mondta Földváriné Jeneses Katalin a Pedagógusok Szakszervezetének Jász-Nagykun-Szolnok megyei elnöke.
A diákok tudását, illetve képességét nemzetközi, illetve országos mérések segítségével vizsgálják. A értő olvas tekintetében a statisztikák csökkentek, míg a természettudományos tesztek pozitív eredményeket hoztak.
-Nem is a főszámok a legfontosabbak, hanem a mögötte lévő elemzések, hogy miért is történnek ezek az ügyek. Az látszik mindegyik mérésből, hogy a tanulási eredményesség függ a családi háttértől. Tehát, hogy otthonról ki mit hoz, hogy mennyire fontos a tanulás, olvasás, tudás szerzés. Ahol ezt otthonról nem hozzák ott rosszabb a tanulási eredményesség. Ezt el is lehetne fogadni, de azt kell mondani, hogy meg kell nézni, mit lehet tenni, hogy ez ne így legyen.”- mondta dr. Palkovics László az EMMI köznevelésért felelős államtitkára.
Megyénkben csökkent a természettudományokat, informatikát, angolt és testnevelést oktató szakképzett pedagógusok száma, ezért nem véletlen, hogy az oktatás politika legfontosabb célkitűzése a pedagógus képzés.