Nyár elején gördül ki az első IC+ kocsi a Járműjavítóból

53 ezer alkatrészből, átlagosan 5500 munkaóra alatt készül el a MÁV- START első saját fejlesztésű kocsija, méghozzá Szolnokon.

“Nyugodtan mondhatjuk azt, hogy Európában egyedülálló az, hogy egy vasúti szolgáltató az új személyszállító járművek gyártásába fog, ezt el is tudja végezni, meg tudja tervezni és ennek a logisztikáját meg tudja szervezni.”- mondta Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

Az új generációs Inter- City járműcsalád nemzetközi forgalomra alkalmas, már sorozatban gyártott első darabját várhatóan nyár elejére fejezik be.

“Most folyamatban van már 20 darab IC+ kocsinak a gyártása. Ezek 200 km/h sebességre képesek és mindenféle európai szabványnak és minőségi követelménynek megfelelnek. Én is kipróbáltam ezeket a járműveket és nyugodtan mondhatom azt, hogy Nyugat- európai színvonalú kocsikat tud itt gyártani a Szolnoki Járműjavító telepén a MÁV Csoport. Azt gondolom, hogy igazán büszkék lehetünk arra, hogy saját gyártásban, magyar emberek munkája által egy ilyen fejlesztést végre tudunk hajtani.”

A modern városok program keretében Szolnok vezetése már első pillanattól fogva stratégiai tartaléknak tekintette a vasúti gépgyártásban rejlő lehetőségeket. Hangsúlyozta Szalay Ferenc polgármester.

“Vezérigazgató úrral előtte nem keveset egyeztetve abban maradtunk, hogy az intercity kocsi gyártás lesz az egyik olyan megállapodás amit a kormányzattal megkötünk azért, mert ugyan még nem tudtuk pontosan, hogy milyen forrásokból lehet ezt a programot vinni és így a mi modern városunk programunk egy elemi része az volt, hogy a magyar vasúti gépjármű park felújítása az intercityk vonatkozásában, az intercity kocsik gyártásában, vonatkozásában itt Szolnokon történjen meg.”

A MÁV a vasúti személyszállítást sújtó külső tényezők ellenére is belevágott a fejlesztésbe.

“Annak ellenére, hogy sajnálatos módon a felsőoktatásban csökkent a gyermekszám- tehát adott esetben az utazók- a foglalkoztatás oldaláról viszont és vélhetően a kiváló szolgáltatások oldaláról viszont nőtt és alapvetően nőtt az utasszám egyrészt, másrészt pedig láthatjuk azt, hogy mennyire kényelmes, minőségi, színvonalas utazást tesz lehetővé a MÁV.”- mondta Kállai Mária kormánymegbízott

A Szolnokon legyártott IC+ kocsikkal a MÁV- START új szolgáltatási szintre lép.

“A szándékunk, a tervünk az az, hogy 2019- től a jelenlegi egy órás ütemű Intercity közlekedésben minden második órában emelt szolgáltatási szintű szerelvényt fogunk közlekedtetni. Ezek a szerelvények ki fogják használni a 160 kilométeres pálya lehetőségeit, a jelenlegi IC forgalomtól kevesebb helyen fognak megállni- ezáltal még előnyösebb menetidőt fogunk tudni mutatni.” – hangsúlyozta Csépke András a MÁV- START Zrt. vezérigazgatója.

A járműjavítóban készülő IC+ kocsikból összeálló szerelvényen lesz egyebek mellett családbarát rész babakocsi beállóval, kerékpártároló ahol fújtatni is lehet, prémium rész büfével, üzleti szekció és ún. “silent”- azaz csendes kabinok ahol mobil telefon sem zavarja a nyugalomra vágyókat. Egy- egy Szolnok legyártott kocsi értéke körülbelül 350- 380 millió forint, ami európai viszonylatban versenyképes ár, hangzott el a bejáráson.

Előző I. SZOLMUSZ Lego Day
Következő Végleges az április 8-i szavazólap

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás