A pilótaképzésre felvételt nyerők is kipróbálhatják majd azt a szimulátort, amibe Radnai Ádám főhadnagy is beülhetett. Közel 20 év után, a következő, azaz a 2018/19-es tanévben indul újra légijárművezető és katonai légiirányító szak a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen. A felvételizőknek át kell esniük orvosi és fizikai valamint repülési alkalmassági vizsgálaton is valamint rendelkezniük kell középfokú komplex angol nyelvvizsgával. A képzés 4 éves, melynek első felében elméleti oktatást kapnak, második felében viszont gyakorlat is vár rájuk.
-Az első négy szemesztert Budapesten töltik, itt az első időszakban általános katonai, természettudományos, közigazgatási, közszolgálati ismereteket tanulnak, humán és gazdasági ismereteket sajátítanak el. A negyedik szemeszterben már a repüléshez, irányításhoz kapcsolódó alapvető ismereteket is megkapnak Budapesten, majd a tanulmányaikat itt Szolnokon folytatják.” – mondta Dr. Palik Mátyás ezredes a NKE Katonai Repülőintézet vezetője.
A megyeszékhelyen már a levegőbe is emelkedhetnek. Különböző helikoptereken és Zlin típusú repülőgépen kell teljesíteniük 220 órát. A pilótákra szükség van, hiszen a Zrínyi 2026 program keretében a légierőben is új képességek jelennek meg valamint új technikai eszközök is érkeznek Magyarországra, melyekhez képzett pilóták kellenek.
-A gépek megjelenésével, amit leszáll onnantól szükség lenne rá pilótára. Természetesen rendelkezünk jelenleg elegendő számú pilótával, de a jövőt tervezni kell, a jövőre gondolni kell és időben kell elindítani ezt a pilótaképzést. Nyugodt szívvel jöhetnek a fiatalok hiszen lesz munkahelyük, gyönyörű hivatásuk, lesz min repülni és lesz feladat természetesen.” – mondta Dr. Koller József dandártábornok, bázisparancsnok.
Az új képzési koncepciónak kezelnie kell azt a helyzetet is, hogy a repülőgép-vezetők átlagéletkora negyven év fölé tolódott, de például a helikopterszemélyzetnél ez 45-50 éves életkort jelent. Cél tehát a fiatalítás, az állomány átlagéletkorának csökkentése is.