A boldogságórák program 10 témakörre épül, mely a hála, az optimizmus, a jó kapcsolatok , a jó cselekedetek , a megküzdés, megbocsátás, testi, lelki egészség témáit boncolgatja. A 3 napos 30 órás tréning általános iskolában tanító pedagógusoknak szól. Vatai Soma már korábban találkozott a programmal, alkalmazza is tanítványainál.
Vatai Soma a boldogság iskola hálózati koordinátora elmondta
.”Tudományosan igazolt az, hogy a program több alkalomszerű használatával lényegesen csökkenthető a gyermekek iskolai szorongása és a teljesítőképességük pedig pozitív irányba fejlődik. –
Bár Szolnokon ez az első, az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott képzés, több iskolában már alkalmazzák a módszert.
Szutorisz -Szügyi Csongor szolnoki tankerületi igazgató :
-“Jelenleg a tankerületi szinten 5-6 iskolában van ilyen, most úgy látom, hogy 1-2 plusz iskolából is jöttek. Egy-egy iskolánál ez a tantestület minél nagyobb részére kiterjedhetne, hiszen egy fecske nem csinál nyarat, de reméljük, hogy minél többen csatlakoznak majd ehhez a programhoz. –
Az érzelmi nevelés elterjesztése, az érzelmi intelligencia fejlesztése segíti a diákok megküzdő képességének és a pszichés immunrendszerének erősödését.
Dezső Anita tréner, Jobb Veled a Világ Alapítvány :
-“200 óta önálló tudományág a világban a pozitív pszichológia, minden egyetem külön kara van. A mi programunk erre épül. A pozitív pszichológia kutatásai, eredményei nyomán készült el a program. Partnerünk az ELTE Pozitív Pszichológia Tanszéke. –
A tréning során olyan hollisztikus módszereket tanulnak mely a gyerekek önismeretét és stressz tűrő képességét is segíti. A módszert nemcsak osztályfőnöki órákon, hanem akár magyar órákba illesztve is jól lehet alkalmazni-mondta el a tréner.