Bár a tél eddig döntően kegyes volt, a megye útjain így is el kellett végezni az évszaknak megfelelő beavatkozásokat. A burkolat- főleg a gyengébb zónákban- a kisebb fagyokra is kedvezőtlenül reagál.
Vántsa Zoltán JNSZ megyei igazgató, Magyar Közút Zrt. “Ugyanis a nedvesség hatására a súrlódási erő ami összetartja az egész aszfaltburkolatot és a hideg hatására megfagy, fellazul, szétreped. Azt a forgalom kijárja, azt pótolni kell és ezt a tél folyamán mindig meg is tesszük ahol ütőkátyu van ott igyekszünk egy ilyen csapadékos időjárás után ezt mindenképpen kezelni.” – tudtuk meg Vántsa Zoltántól a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatójától
Jelenleg Besenyszög és Tószeg térségében végeznek hidegaszfaltos kátyuzást. Végleges megoldást azonban nem ez, hanem a teljes burkolatfelújítás jelentene. Erre legközelebb Besenyszög környékén kerül majd sor. A tervezett rekonstrukció egyaránt érinti az M4 nyomvonalától- a településig tartó szakaszt, a párhuzamosan futó- Tiszasülyre vezető utat, illetve a Tiszasüly- Jászberény közötti útszakaszt. Szintén a közeljövőben kezdik meg a Szolnok- Abony közötti út egy részének burkolatcseréjét.
“Idén ez a hátunk mögött látható útszakasz 3.3 kilométer hosszúságban új burkolatot fog kapni. Erre nagyon rá is fér- ez már igencsak meghaladta a húsz éves életkort ez a burkolat.”
A munkálatok tavasszal kezdődnek, addig azonban jönnek még fagyok. Korai volna megjósolni milyen lesz a tél hátralévő része. Egy biztos- eddig mintegy 3750 tonna sót használtak fel a megye útjain- tudtuk meg a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatójától.