Befejeződött a 4 éve indult program a megyeszékhelyen. A Szolgáltató Város mintaprojekt, mely innovatív díjat is kapott, a lakossági elvárásokat és elégedettségi mutatókat mérte. Szolnok jól vizsgázott: 70-80 % körüliek az eredmények.
A 2009-ben induló Szolgáltató Város mintaprojekt mérföldkő volt a szolgáltatási kultúra fejlesztésében. 33 csatalakozott szervezet esetében végeztek elégedettségi felmérést. A szervezetek szekciókban is dolgoztak egymással, megosztva a tudást és a tapasztalatot, a jógyakorlatokat. A verseny-, köz- és civil szféra találkozása, együttműködése teszi élhetővé a várost- hangzott el a péntek délelőtti projektzárón. Az iskoláktól, az óvodáktól a vízműveken, a hulladékszállítással foglalkozó, vagy akár kéményseprést végző cégeken át több szféra képviselői részt vettek a programban. A közszolgáltatók reprezentálják a közoktatást, közigazgatást, rendőrséget, tűzoltóságot, a kulturális és szociális szférát, az alapellátást biztosító egészségügyet, a víz – és energiaszolgáltatást, hulladékgazdálkodást, közösségi közlekedést. Szolnok város vezetése, mint kohéziós partner ezeket a szervezeteket fogta össze a modell gyakorlati megvalósulásában. Fontos, hogy a lakos partner legyen és ne egy lenézett valaki- tette hozzá a projektigazgató. A város tehát megmérettetett. 2010-ben és 2013-ban végeztek felmérést a lakosság körében. Az eredmények szerint igen jó minősítést, 80 %-os elégedettséget kapott a szolgáltatók emberi, szakmai minősége, hitelessége. A közszolgáltatók mintegy 400 fejlesztést végeztek, és a részt vevők között eddig nem látott módon formálódott az együttműködés. A városlakók úgy vélik mind a közszolgáltatók fizikai, mind a technikai környezete javult 2013-ban, 2010-hez képest. Ezzel együtt továbbra is elvárják, hogy a szolgáltatások folyamatosan fejlődjenek. A jó átlag értékek mögötti finommutatók pedig irányvonalakat adnak a szolgáltatóknak, mely területeken kell még szolgáltatói kultúrájukat fejleszteni.