Épül az M44-es

Azokat a görgőket készítik elő a munkások, amelyeken egy 1440 tonnás acélhidat húznak a Körös felett a pilléreire. A 2×2 sávos, 100 méter hosszú híd az M44-es gyorsforgalmi út egyik eleme lesz Kunszentmártonnál. A teljes szerkezet több szakaszból épül fel, amelyek vasbetonból és acélból készültek.

-Három szerkezeti elemből épül fel a híd, kettő hullámtéri és egy ártéri hídrészből, a hullámtéri hídrészeknek a hossza 350 méter, az ártéri hídrész pedig 100 méter hosszú. A hullámtéri hídrészek vasbeton felszerkezetűek, a mederhíd pedig egy acél felszerkezetű híd.” – mondta Tóth Tamás a Hódút Kft. műszaki igazgatója

A mederhíd naponta mintegy 34 métert tesz meg az összesen 300 méteres távból, várhatóan november első napjaiban éri el végleges helyét.

Az M44-es Tiszakürt-Kondoros közötti 62 kilométeres szakaszának építése 2017 tavaszán kezdődött. A beruházással mintegy 45 perccel rövidül a menetidő Budapest és Békéscsaba között, illetve a településeken jelentősen csökken az átmenő forgalom és biztonságosabbá válik a közlekedés, valamint mérséklődik a környezetszennyezés is.

Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője úgy fogalmazott – -Ez jelen pillanatban Magyarország egyik legnagyobb hazai forrásból megvalósuló beruházása. A beruházásnak a nettó értéke kb. 146 milliárd forint. A befejezési dátum, amikor a közlekedők majd használhatják ezt az utat ez 2018. III. negyedév.”

A gyorsforgalmi út megépítésével JNSZ megye déli területei, valamint Békéscsaba bekapcsolódik a hazai gyorsforgalmi úthálózatba, amivel a gazdaság erősödése mellett újabb munkahelyek is létrejönnek, valamint új befektetők is érkezhetnek a régióba.

-A Tiszazug megyénk egyik legelmaradottabb régiói közé tartozott, de most óriási lehetőség előtt áll. A gyorsforgalmi út gazdasági fellendülést, új befektetőket, új munkahelyeket hozhat, de a turisztikai attrakciók számának emelésére is nagy hatással lehet.” – emelte ki Fehér Petra, a JNSZ Megyei Közgyűlés alelnöke

A fejlesztés 100%-ban hazai kormányzati forrásokból valósul meg, és várhatóan 2019 őszére készül el.

Előző Kukák, padok telepítése<br>
Következő Mezei pocok invázió

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás