Az ország egyik legnagyobb, legnépesebb régióját, az Észak-alföldit sújtó munkanélküliség és foglalkoztatási gondok közismertek. Az információs forrásoktól távol, halmozottan hátrányos helyzetű településeken élő, jogi segítségre, tanácsadásra szoruló munkavállaló, munkaadó és vállalkozó számára létkérdés a megelőző, gyors, közérthető és megbízható információk megszerzése. Ebben nyújt díjmentesen segítséget a július elsején elindult Jogpont+ Hálózat, melyet ma ismertettek Szolnokon.
2009-ben és 2010-ben már működött az országban Jogpont Hálózat. Az Európai Unióban is egyedülálló, több szerevezet összefogásával megvalósult kezdeményezés egyértelmű sikernek bizonyult. Ezt az is mutatta – mondta Németh László, az IPOSZ elnöke, hogy „140 helyszínen több mint 40 ezer ügyfél kereste fel a Jogpont hálózatokat. Ma, hogy elindul a Jogpont+ Hálózat, ez még kibővített területtel és még kibővített szolgáltatásokkal fog működni.” A cél, hogy minden állampolgár – különösen a munkavállalók, az álláskeresők, a fiatalok, az 50 év felettiek, a vállalkozók és a vállalkozni szándékozók – ingyenesen minőségi és elérhető jogi szolgáltatáshoz jussanak, személyre szabott segítséget kapjanak. Az Észak-öldi Régió három megyéjében, minden 10 ezernél nagyobb létszámú településen, összesen 31 helyszínen működik Jogpont+ iroda. Az érdeklődők problémáik megoldásához az ország jogrendszerét kiválóan ismerő, gyakorlott ügyvédektől kapnak tanácsot. A szolgáltatás a munka-, a társadalombiztosítás-, a család-, a cég-, a közigazgatási-, a pénzügyi-, valamint az adójogi területekre terjed ki. A telefonos, az online, az e-amiles és a postai jogsegélyszolgálat mellett személyes tanácsadásra is lehetőség van. Szolnokon, az Ipartestület Szapáry úti székházában hétfőnként 16 és 18 óra között várják az ügyfeleket.