Heteken belül birtokba vehetik a közlekedők a turbó körforgalmi csomópontot, a MOL kereszteződésben. Az altalaj szerkezeti problémái miatt hosszú ideig szünetelő beruházás végeztével egy eddig szokatlan megoldással kell megbarátkozniuk a gépkocsivezetőknek. A turbó körforgalom ugyanis csak nevében hasonlít a hagyományos körforgalmakra.
Mire megszokják a közlekedők a kényszerű elterelést, el is készül a térségben egyedülálló un. „turbó körforgalmi” csomópont Szolnok határában. A közvilágítás kiépítését követően jelenleg a cement és kötőrétegek terítését végzik a munkaterület déli oldalán. Hamarosan az aszfalt alapréteg is a helyére kerül. Mint ismeretes, heteket csúszott a beruházás az elbontott burkolat alatti talaj szerkezeti elégtelensége miatt. A talajstabilizációt végül mész segítségével oldották meg.„Az idő szempontjából ez tűnt a leggyorsabb megoldásnak. E- miatt a megoldás miatt kellett két és fél hónappal tovább húzni a beruházást, így ennek következtében és ennek a műszaki problémának a kijavítása után ütemterv szerint haladt tovább a vállalkozó.”- mondta el megkeresésünkre Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A beruházás összköltsége nettó 433 millió forint, melyet tisztán állami forrásból biztosítanak. A munkálatok során csaknem 22 ezer köbméter földet mozgatnak meg és 3 ezer köbméter aszfaltot használnak fel. A „turbó körforgalom” átadása után a közlekedőkön lesz a sor, hogy megismerkedjenek ezzel a gyökeresen új megoldással. Ahol viszont már működik ez a megoldás, jóval kevesebb baleset történik és a várakozási idő is lecsökken. Az első gépkocsi- erősítette meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. illetékese- augusztus közepén hajthat be az új turbó körforgalmi csomópontba.