2012. július 1-én a Rehabilitációs Szakigazgatási Szervvel bővült a megyei kormányhivatal. Az új szervezet átvette a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság által korábban egészségkárosodáson alapuló ellátásban részesülő ügyfelek nagy részét. A változtatásra azért volt szükség, mert a rokkantsági nyugdíjrendszer átalakítása, az új feladatok megjelenése egyszerűbb eljárásrendet és szervezeti rendszert tesz szükségessé.
Eddig a rehabilitációs és a rokkantsági ellátás iránti igénybejelentések és kérelmek ügyében három szervezet járt el. A beadványokat a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal állásfoglalása alapján a kormányhivatalok nyugdíjbiztosítási igazgatóságai bírálták el, a foglalkoztatást érintő ügyeket pedig a munkaügyi központ kirendeltségei kezelték. Ezeket a feladatokat ez év július 1-től egy hatóság, a kormányhivatalok rehabilitációs szakigazgatási szerve látja el. „Az ügyfelek több napot spórolnak meg ezzel, hogy egy helyen történik az ügyintézésük, hiszen eddig a munkaügyi központnál kellett jelentkezniük, a nyugdíjbiztosítónál, az SZTK-ban a szakorvosoknál vagy pedig a kirendeltségeken.” – mondta Dr. Bozó Andrea JNSZ Megyei Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szervének igazgatója.Megyénkben több mint 10.000-en vállalták a teljes egészségügyi felülvizsgálatot, ezek után dől el, milyen területen tudnak dolgozni a későbbiekben. A megváltozott képességű álláskeresőket már a Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv szolnoki kirendeltségén várják. Két ügyintéző segíti az ügyfeleket. A megyében Szolnokon kívül még három hasonló kirendeltség működik: Jászberényben, Karcagon és Törökszentmiklóson.