A Szolnoki Főiskola hallgatói is tesztelhetik ezentúl azt a Svédországból származó találmányt, mely képes tekintetünk követésére. A technológia a piackutatás és a marketing területén jelenthet forradalmi áttörést. A berendezést ma elsőként az oktatóknak mutatták be.
Látszólag nem több egy divatos szemüvegnél, ám ha tüzetesebben is szemügyre vesszük észrevehetjük, hogy annál vaskosabb és nehezebb is. A svéd ötlet nyomán szabadalmaztatott un. „szemkamera” alkalmas arra, hogy- amint az a felvételeken is látszik- olvasson a vásárló gondolataiban. Hova téved a tekintete, mely termékek keltik fel az érdeklődését. A Szolnoki Főiskola Kereskedelem és Marketing Tanszékének hallgatói az intézmény 2010- ben elnyert pályázati projektje révén hamarosan maguk is tesztelhetik az eljárást.A fősikola vezetése bízik benne, hogy az intézménnyel kapcsolatban álló bázis gyakorlóhelyek, például üzletek engedélyt adnak a készülék gyakorlati tesztelésére is. A világon jelenleg 150 kutató cég és iskola alkalmazza az eljárást, Magyarországon azonban szinte még ismeretlen.