Szolnok város hosszú távú városfejlesztési stratégiájának egyik alapköve a humánfejlesztés. Ezért adott otthont a megyeszékhely a Szolgáltató Város modellnek, amely cselekvő módon hívja fel a figyelmet a közszolgáltatói kultúra fontosságára. A projekt eddigi eredményeiről és tapasztalatairól kedden egy konferencia keretében számoltak be a résztvevő szervezetek.
A Szolgáltató Város modell 2009-ben indult Szolnokon, melybe az önkormányzat meghívására 34 közszolgáltató és vállalkozó szervezet kapcsolódott be. Kállai Mária alpolgármester a mintaprojektet bemutató konferencia előtti tájékoztatón elmondta: a modell négy érték: a szakmai és emberi hitelesség, a nyilvánosság és a partnerség mentén vizsgálja a szolgáltatói kultúrát. Szalay Ferenc polgármester a konferencián hangsúlyozta: Szolnok város abban úttörő, hogy megkérdezte a helyi szolgáltatókról és szolgáltatások minőségéről az itt élők véleményét. A mérés eredményeinek értékelése alapján a közszolgáltatók közel 500 fejlesztő cselekvést határoztak meg maguknak. Hegedűs Márta projektigazgató hangsúlyozta: a fejlesztések alapvetően a működési folyamatok javításában jelennek meg, valamint a különböző szektorok szervezetei között is hatékonyabb lett az együttműködés. Ezév őszére pedig egy újabb lakossági elvárás- és elégedettség mérést terveznek, mellyel az eltelt két év munkáját értékelhetik és meghatározhatják a további fejlesztési pontokat.