Lezárta az előző pénzügyi évet a város, a szolnoki közgyűlés ma tárgyalta a költségvetési beszámolót. A képviselők arról is döntöttek, hogy május elsejétől drágul a szemétszállítás, az autóbuszmenetrendben pedig június közepétől újabb járatösszevonásokra, ritkításokra kell számítani.
Közép-Európa egyik legjelentősebb húsipari holdingjába tartozó, a szolnoki székhelyű Debreceni Csoport Húsipari Kft. tájékoztatójával kezdődött a mai közgyűlés. A 400, ebből a megyeszékhelyen 220 dolgozót foglalkoztató társaság tavalyi árbevétele meghaladta a 16 milliárd forintot és csaknem 8 ezer tonna húskészítményt gyártott. rnNehéz évet zárt a város, de a működés folyamatosan biztosított volt – ez már a 2011-es költségvetési beszámolóból derült ki. A zárszámadás valós és hiteles képet nyújt az előző évi gazdálkodásról – emelte ki Szabó István alpolgármester. Radócz Zoltán szocialista képviselő, elismerve a pozitívumokat, ismételten felhívta a figyelmet Szolnok 25 milliárdos adosságállományára, amelynek kezelése, véleménye szerint egyre nehezebb lesz. A tavaly májusban elfogadott komplex adósságkezelési program többszázmilliós kiadácsökkentést, megtakarítást eredményezett, a fegyelmezett végrehajtásért valamennyi érintettnek Szalay Ferenc polgármester mondott köszönetet.rnA tapasztalatok figyelembe vételével kedvező irányban módusult az építményadóról szóló rendelet. Összességében több pénzt hagy a vállalkozások zsebében, de a lakásszövetkezetek közös használatú, üzleti célt nem szolgáló helyiségei után sem kell adót fizetni. rnMájus elsejétől drágul viszont a szemétszállítás díja, az emelkedés mértéke erre az évre vetítve átlag 6,5 százalék.rnNincsen könnyű helyzetben a Jászkun Volán, bár a cég mindent megtesz, hogy veszteségeit csökkentse – mondta Pozsonyi István vezérigazgató. Bár a közgyűlés döntése alapján a tavalyi veszteségek csökkentésére kap 62,5 millió forint önkormányzati támogatást a társaság, az összeget az idei üzleti tervében ki kell gazdálkodnia. Mindezeket figyelembe véve az új menetrend júnusi életbe lépésével ismételten járatösszevonásokra, szűkítésekre kell számítani.rnHasonló lépésre kényszerül a fenntartó a bölcsődék esetében. Miközben a férőhelyek száma nőtt, egyre kevesebben igénylik ezt a fajta ellátást. Mindezek tükrében a következő nevelési évre az a döntés született, hogy a déli iparterületen megvizsgálják, hogyan lehet növelni a bölcsődékbe járók számát, míg a Széchenyi-lakótelepen a Czakó Elemér úti bölcsőde feladatait az Aranyi Sándor úti látja el.