Szajol – Püspökladány vasútfelújítás

Elkezdődött a Szajol és Püspökladány közötti vasútvonal felújítása. A szakaszon a világ legnagyobb, csúcstechnológiás vasúti munkagépe dolgozik. A felújítás befejeztével – várhatóan 2015. októberében – a szakaszon 160 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek a szerelvények.
Az érintett szakasz része a Szajol – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony vonalnak, amely kapcsolódik a páneurópai hálózathoz. A vonal felújítása ma kezdődött. „A célja az, hogy ezen a vonalszakaszon 160 km/h-ás sebességgel lehessen közlekedni valamint az, hogy a vágányok elbírják a 22,5 tonnás tengelyterhelést, ami a teherszállítás miatt fontos.” – mondta Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. A 270 méter hosszú, 1.000 tonnás munkagép óránként 120, naponta 1400 méter alapépítményt újít fel. „A gép a vasúti pálya alépítményét, tehát a teherhordó szerkezetet, úgy erősíti meg, hogy közben a vágány elbontása nem szükséges. Ezáltal lesz garantálható az, hogy a vasúti vágány hosszú távon és megbízhatóan a megfelelő minőségi paramétereket teljesíteni tudja.” – tette hozzá Dudás István a Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektvezetője. A portáldaru szállítja az új alapépítmény anyagát. A gép miközben megemeli a sínpárt, kaparólánc segítségével eltávolítja a régi zúzott köveket és az említett alapot – helyükre újat épít be. A szerkezet előnye, hogy a munkálatok nem érintik a szomszédos sínpárokat. A gép mellett tehát akadálytalanul haladhatnak a szerelvények. A pályakorszerűsítés mellett új, korszerű biztosítóberendezést építenek ki a felújított szakaszon valamint vasúti átjárókat alakítanak ki. „ Több úgynevezett nem szintbeli aluljáró építését fogjuk elvégezni, erre azért van szükség, hogyha egy kereszteződés nagyon forgalmas, akkor ne kelljen a a vonatoknak, a közúti forgalomnak illetve a gyalogosoknak egymásra várnia.” – mondta Puskár Anett a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. kommunikációs igazgatója. A projekt 85 százalékos Európai Uniós támogatás mellett, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg. A pályaépítést várhatóan 2015. októberében fejezik be.

Előző Nőtt a motorosok által okozott balesetek száma
Következő Idős szolnokiak köszöntése

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás