A kormány reményei szerint a teherforgalom mellett a tranzitforgalom jelentős része is igénybe veszi majd az új M4- es Abony- Fegyvernek közötti szakaszát, mellyel így a megyeszékhely úthálózatának terhelése is csökkenhet. Mindezt Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár mondta Szolnokon. A HOZAM Klub keddi vendége az elektronikus útdíj bevezetésének előnyeiről is beszélt.
Az új uniós költségvetési ciklusban nehezebb lesz forráshoz jutni közlekedési infrastruktúra fejlesztésre. Autópálya helyett így kétszer- kétsávos autóútként épülhet ki Budapest- és Szolnok között. A tervekről Völner Pál beszélt Szolnokon. Az infrastruktúráért felelős államtitkár az M4- es Abony- Fegyvernek közötti szakaszának építési költségét 60 milliárd forintra teszi. A kiemelt beruházás mellett azonban jelentős tétel a térség alsóbbrendű útjainak felújítása is. Az államtitkár elégedett az elektronikus útdíj bevezetésének tényével. *Mint elmondta, az érintett érdek-képviseleti szervekkel történt egyeztetéseknek is köszönhető, hogy zökkenőmentesen és gyorsan sikerült meghonosítani az új rendszert, ami egyszerre modern és kompatibilis az európai gyakorlattal. Völner Pál ugyanakkor cáfolta, hogy a díjat a tehergépjárműveken kívül másokra is kivetnék. A cél- mondta a politikus- egy kiszámítható, a közlekedők érdekeit szolgáló hosszú távú rendszer kiépítése, ami a díjbevételek tekintetében is a közutak állapotára koncentrál. A HOZAM Klub vendége Szolnok kiemelt vasúti szerepéről is szólt. Mint elhangzott- a kormány továbbra is stratégiai szerepet szán a megyeszékhelynek, ahol mindkét transzeurópai vonal áthalad. Ehhez kapcsolódó fontos tény, hogy a közutak állapotával ellentétben a megyei vasútvonalak fejlettsége meghaladja az országos átlagot.