Folyamatos fejlődés. A turizmus területén ez jellemzi a hazánkban eltöltött vendégéjszakák számának alakulását. A legkeresettebb régiók még mindig Budapest és a Balaton -hangzott el a Magyar Turizmus Zrt. szolnoki marketing tervbemutatóján.
Az idei számadatok kedvezőek -mondta kérdésünkre Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatója. Harmadik éve folyamatosan rekordokat dönt a hazai turizmus. A válságot követően 2011-ben a vendégéjszakák száma visszaállt, a válság előtti állapotra, azaz meghaladta a 10 millió éjszakát. 2012-ben újabb 6 százalékos növekedés történt, ami 2013- első félévében tovább folytatódott. Míg idén év elején elsősorban a külföldi turisták száma volt meghatározó, addig a nyáron a belföldi turizmus vette át a vezető szerepet. A beutazó turizmus elsősorban a Balatont és térségét, valamint Budapestet célozza meg. A vendégéjszakék számának 60 százaléka ezekre a régiókra tehető. Mindezek mellett azonban vannak az országnak olyan területei is, melyek a folyamatos fejlesztéseknek és beruházásoknak köszönhetően egyre inkább meghatározó szerepet játszanak. Ilyen például Észak-Magyarország. Az Alföld, így térségünk életében is fontos szerepet játszik a turizmus -mondta Fejér Andor, az Alföld Szíve Turisztikai Egyesület elnöke. Ahogyan fogalmazott: megyénken belül azonban nem egységes az itt eltöltött vendégéjszakák száma. Az elnök példaként említette a megújult Kossuth teret, a gyaloghidat vagy az új szobrokat. 2011-ben országosan elindult egy új kommunikációs tendencia, mely szerint már nem egyes termékeket, fesztiválokat hirdetnek meg a turisták előtt, hanem termékcsoportokat, így például az öko és aktív turizmust, a gyógyturizmust, a vízparti vagy borturizmust. Miután ez beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a 2014-es esztendőben is ezt a stratégiát folytatja majd a Magyar Turizmus Zrt.