Megkezdődött az M4-es építése Szolnok határában. Az Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres autópálya szakasz három részben épül. Az egy Zagyva és egy Tisza-hidat is magába foglaló beruházás 2016 végére készül el.
Már dolgoznak a munkagépek az M4-es nyomvonalán – kihirdették ugyanis az első szakaszra kiírt nyílt közbeszerzési eljárás nyertesét. Az Abony és az új Tisza-híd közötti 13,4 kilométeres szakaszt a Colas Hungária Zrt. és a Swietelsky Magyarország Kft. konzorciuma építi. „Kétszer kétsávos kialakítású pályát fog építeni a vállalkozó 13 darab műtárggyal, egy darab kétoldali komplex és egy darab kétoldali egyszerű autópálya pihenővel és két csomóponttal. Ugye ebbe a 13 műtárgyba tartozik 9 külön szintű kereszteződés is.„ – tette hozzá Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője. Csak a 13 műtárgy megépítése több mint 11 milliárd forintba kerül: ezek közé tartozik a 168 méter hosszú Zagyva, a 110 méter hosszú Millér és a 63 méteres Újszász-Szolnok vasútvonal feletti pályahíd. Nehezíti a kivitelező dolgát, hogy 9 kilométeren keresztül a talajviszonyok nagyon kedvezőtlenek. A számítások szerint ugyanis több mint 2 millió köbméter földet kell majd, csak az árterületen megmozgatni. Sőt, a pályaszakaszon az átlagosnál több közművet kell kiváltani, áthelyezni. A NIF arról is tájékoztatott, hogy a második, az új Tisza-hidat is magába foglaló 2,3 kilométeres szakaszt nettó 32,6 milliárd forintért a Közgép Zrt. és az A-Híd Építő Zrt. alkotta konzorcium építi. Az Abony és Fegyvernek közötti, Szolnokot északról elkerülő M4-es autópálya harmadik szakasza pedig 13,2 kilométer hosszú lesz, itt még nem fejeződött be a közbeszerzési eljárás.