Magyary Program nyugdíj

Egyszerűség, átláthatóság és takarékosság – ezen irányvonalak mentén dolgozott ki egy új formanyomtatványt a megyei nyugdíjbiztosítási igazgatóság 5 fős munkacsoportja. Az anyagot a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program Bevonási Projektjén belül készítették el és olyan jól sikerült, hogy az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság szakmai elismeréssel díjazta a csapatot.

„Egy sokszor akár 12 oldalas nyomtatványból sikerült egy 5 oldalas nyomtatványt készítenünk.„ Ez pedig azt jelenti hogy egyszerűbb lesz az igénybejelentés az ügyfeleknek – teszi hozzá az 5 fős csapat egyik tagja, Szabó Rita. A kormány 2011-ben elindított Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program intézkedési terve alapján az ügyfelek adminisztratív terheinek csökkentése és a különböző jogszabályok közérthetőbbé tételének érdekében Egyszerűsítési Programot fogadott el. Ennek célja, hogy egyszerűsítse a közigazgatási eljárásokat és átláthatóbbá tegye az ügyintézést. Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság ennek részeként hirdetett meg egy programot – ezen vett részt a megyei igazgatóság csapata. A nyugdíj ágazathoz tartozó eljárások felülvizsgálatának elsődleges szempontja volt, hogy az ügyfelek számára egyszerűbbé és hatékonyabbá váljon a kapcsolattartás a hivatallal és jobban, könnyebben tájékozódhassanak a különböző kérdésekben. A megyei igazgatóság munkatársai két irányba indultak el. „Öregségi nyugdíj igénybejelentése, tehát, aki öregségi nyugdíjat igényel az előbb utóbb kezében fogja tartani, vagy az interneten látni fogja azt a formanyomtatványt, ha eléri a korhatárt, akkor ott ki kell tölteni és be kell nyújtani a szakigazgatási szervnek, a másik pedig az a határozat, amellyel megállapításra került a nyugellátás.„ – tette hozzá Dr. Csíkos Zoltán a JNSZ Megyei Kormányhivatal Nyugdíjbiztosítási igazgatóságának igazgatója. Ezt a két dokumentumot vizsgálta a csapat, sokszor éjt nappallá téve dolgoztak, hogy megszülessen a végső verzió. Figyelembe vették a napi munka során szerzett szakmai tapasztalataikat is, így végül a munkacsoport által átdolgozott kérelemnyomtatvány 5 oldalt és egy pótlapot tartalmaz, szemben elődjével, ami 12 oldalas volt, a határozat pedig 9-ről 6 oldalasra csökkent. Az ügyfelek azonban még nem találkozhatnak ezekkel a dokumentumokkal, hiszen ez még csak az első lépés volt – ennek használatához szükséges még az informatikai fejlesztés, a kidolgozott dokumentumoknak ugyanis be kell kerülniük az országos igazgatóság rendszerébe is.

Előző Nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzések
Következő Ugrókötelesek EB-re utaznak

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás