Bevezetésének napján máris kalóztámadás érte az elektronikus útdíj számítógépes szerverét. A rendszer, mely a három és félt tonnás súlyt meghaladó járművek üzemeltetőit érinti, hétfőn lépett életbe. Az általunk megkérdezett vállalkozó szerint a költségnövekedés előbb- utóbb a fogyasztási cikkek áraiban is jelentkezik majd.
Mélyebben kell a zsebükbe nyúlni a fuvarozóknak. A július elsejétől bevezetett elektronikus útdíj ugyanis nagyobb terhet ró rájuk mint az időarányos autópályadíj. „Ez mindenképpen plusz költségeket jelent sajnos nagyon- nagy mértékben, tehát ilyen 20- 30%- os többletkiadást eredményez ez az elektronikus útdíjrendszer, amelyet egyelőre még nem biztos, hogy tudunk érvényesíteni, de amennyiben sikerül érvényesíteni abban az esetben is ez mindenképpen a lakosság meg fogja fizetni mert ez mindenben, minden egyes termékben ami a boltok polcain található, meg fog jelenni.„ – tette hozzá ifj. Gulyás Márton a Gulyás Sped Kft.-től. Az útdíj környezetvédelmi kategóriától, tengelyszámtól és az adott útszakasztól függ. A díjfizetés rendszere még nem kiforrott. Az érintett fuvarozók remélik, hogy a jövőben gördülékenyebb lesz az eljárás- azaz felgyorsul, célszerűsödik az ügyintézés. Az útdíj hazánkban igen drága. Európai viszonylatban is a vezető helyre ugrottunk. Ennyit kell kifizetni tehát annak aki árut szállít Heves- Megyéből- Dél- Zalába. De kíváncsiak voltunk egy másik útvonalra is. Szolnokról- Hagyeshalomig is elvégeztük a számítást. A két település közti távolság 282 kilométer. A fizetendő útdíj pedig 18.872 forint. A fuvarozó cégek a többletköltségeket a szolgáltatásba építik, amit viszont a megrendelőknek kell kifizetni. Egy friss internetes hír szerint mindez pl. a tej árát akár 10%- al is megemelheti. A díjfizetők bíznak abban, hogy az így lerótt pénz legalább jó helyre kerül.