Bemutatta a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. a szolnoki vasúti járműgyártás első két IC+ kocsiját. A fejlesztés és a gyártás az Európai Unió 462 millió forintos támogatásával valósul meg, a munkálatok tavaly januárban kezdődtek. A két prototípussal várhatóan az év végén találkozhat először az utazóközönség.
A Szolnokon készülő InterCity+ személykocsikkal ismerkedik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. Fónagy Jánosnak az Európai Unió támogatásával elindult hazai vasúti járműgyártás két prototípusát mutatták be. „Ezek 200 km/órás sebességre alkalmas InterCity kocsik lesznek, valamennyi olyan, a mai kor követelményeinek megfelelnek, amelyeket az utasok joggal elvárnak és amelyeket szeretnénk ezekkel kielégíteni. Tehát belső légkondícionálás, audiovizuális utastájékoztatás, modern, zárt rendszerű WC, pelenkázó, kényelmes ülések. Tehát én azt gondolom, hogy minden olyan, ami a távolsági utazást kényelmessé tudja tenni, azzal rendelkezni fog ez a két darab jármű.„ – tette hozzá Ungvári Csaba a MÁV-START Zrt., MÁV-TRAKCIÓ Zrt., MÁV-GÉPÉSZET Zrt. vezérigazgatója. Az egyik vagon 90, a másik pedig 60%-os készültségű. Mind a két jármű fényezett állapotban az összeszerelés fázisában tart. Az államtitkár szerint tehát a kormány helyesen döntött, amikor az egyénivel szemben a közösségi, és ezen belül is a kötöttpályás közlekedés fejlesztése mellett tette le voksát. Ha pedig a sorozatgyártás is megvalósul, a dolgozók száma 200-zal nőhet tovább, ezen felül a hazai járműipari beszállítóknál további 200-250 fős munkahelybővítéssel is lehet számolni. A mostani fejlesztésnek azonban nem csak a munkahelyek megőrzésében és teremtésében van szerepe, hanem jelentős hozadéka lehet az oktatásban is. „Nyilván egy ilyen fejlesztés arról is beszél, hoyg más típusú, más felkészültségű szakembergárda kell hozzá. A szolnoki gépészeti szakmacsaoportok ki kell, hogy egészüljenek újra a néhány évvel ezelőtt megszűnt, a vasúti gépgyártásra szakosodott szakember képzéssel. Van egy tárgyalásunk a Kecskeméti Főiskolával, miniszterelnök úrral a múltkor a Stadler csarnok átadásánál beszélgettünk róla, hogy Kecskeméten az autógyártás, mint főiskolai szakág a hozzá kapcsolódó rendszere épüljön ki, Szolnokon pedig a vasúti gépgyártáshoz kapcsolódó felsőfokú képzés a Szolnoki Főiskolán indulhasson el.„ – fűzte hozzá Szalay Ferenc polgármester. A két prototípus forgalomba állításához szükséges vizsgálatok a nyáron kezdődnek. Így várhatóan már az év végén találkozhatnak az utasok a korszerű IC+ kocsikkal.