Még két évet várni kell a Kolozsvári felüljáró felújítására. Addig biztos, hogy lezárva marad az oldal irányból felvezető négy lépcsősorból kettő. Az ok: balesetveszély.
“Jól látszik, itt a lépcsőfok teljesen lekopott, már a vasak kinnt vannak, ez egy csúszós időben balesetveszélyes.”” Ezért kellett lezárni a Kolozsvári felüljáróra, a vasútállomás oldaláról felvezető két lépcsősort. A város felőli részen gyakorlatilag egyetlen ép lépcsőfok sincs, de hasonlóan rossz állapotban van a Pletykafalui rész feljárója is. Itt a korlát egy része a levegőben lóg, kiszakadt a betonból, több darabját viszont egyszerűen ellopták. „A felüljáróról azt kell tudni, hogy 1973-ban épült, tehát most lesz 40 éves és ahogy elkészült, rá 14 évre mindjárt egy burkolatfelújítást kapott, tehát érdekes, hogy 73-ban készült és 14 évre rá kap egy burkolatfelújítást. Rá 10 évre egy teljes felújítást, és azóta eltelt 16 év és azóta nem volt rá anyagi lehetőségünk, hogy hozzányúljunk a hídhoz.„ – tette hozzá Herczegh Géza a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei fejlesztési osztályvezetője. Építésekor 52 millió forintba került a felüljáró, az 1987-es burkolatfelújításra 14 milliót, az 1997-es teljes rekonstrukcióra viszont már 150 millió forintot költöttek. Azóta gyakorlatilag csak a kisebb állagmegóvó beavatkozásokat tudta finanszírozni a közút állami kezelője. Ennek ellenére aggodalomra nincs ok – állítja a szakember. Ugyanakkor az időjárás változásaiból és a forgalomból eredő mozgást lehetővé tevő dilatációs szerkezeteknél egyre gyakoribbak a beázások, ennek nyomai jól látszanak a felüljáró alsó részein. Cserélni kellene a szigeteléseket, de az útpálya burkolata is megérett már a teljes felújításra: egyelőre azonban csak a balesetveszélyes kátyúk betömése valósulhat meg. A felüljáró átfogó rekonstrukciójára azonban van remény: a Közlekedési Operatív Programnak már elfogadott része ez a beruházás is. A felújítás mai árakon kalkulálva mintegy 400 millió forintba kerül majd. ”