Tavaly januárban nyílt új fejezet a hazai vasúti járműgyártásban. A MÁV-GÉPÉSZET Szolnoki Járműjavítójában megkezdődött ugyanis két, emelt szintű szolgáltatás nyújtó, Intercity személykocsi prototípusának gyártása. Ehhez 462 millió forint uniós támogatást nyert a beruházó, a munkálatokat helyszíni bejárás során délelőtt tekintette meg Szolnok polgármestere.
Az új InterCity Plusz vasúti személykocsik festésével és fényezésével újabb jelentős és látványos állomásához érkezett a projekt. A tavaly január 31-én aláírt támogatási szerződést követően immár a végéhez közeledik a személykocsik gyártása – tájékoztatta Szalay Ferencet a MÁV-GÉPÉSZET járműjavítási igazgatója. Schwartz István elmondta, hogy „az első kocsiszekrény fényezve itt látható mögöttünk, jelenleg a szerelési tevékenységet végezzük. A második kocsiszekrénynek a fényezése van folyamatban, a terveink szerint a szerelési munkákat március végén, április közepén be tudjuk fejezni az első szekrényen.„ Ez persze még nem jelenti azt, hogy a személykocsik azonnal utasokat szállítva, részt vehetnének a menetrendi forgalomban. Ehhez számos, úgynevezett típusvizsgálaton kell megfelelni, amivel a tervek szerint júliusra végezhetnek – folytatta az igazgató. Ha minden rendben lesz, megkaphatja a szükséges hatósági engedélyeket a jármű. Így akár már az év második felében szállíthat utasokat a Szolnokon gyártott IC Plusz vasúti személykocsi család első két tagja. Ha pedig beválik a két prototípus, következhet a sorozatgyártás. Szalay Ferenc polgármester hangsúlyozta, hogy „a MÁV üzleti tervében benne van, hogy évente 25 ilyen személykocsit, InterCity kocsit gyártson a Szolnoki Járműjavító. Ez azt gondolom, hogy több okból fontos. Az egyik, hogy a munkahely megtartás megoldódhat itt a cégen belül, sőt, növekmény is lehet belőle, a másik, hogy nem mindegy szerintem, hogy magyar termékkel, jó minőségű magyar termékkel tud az utasoknak szolgálni a MÁV. Márpedig most az látszik, hogy nagyon magas színvonalú a termék, a kocsi 51%-át magyar cégek termékei adják.„ Az ülőhelyek száma az első osztályon 58, míg a másodosztályon 80. A nem dohányzó kialakítású, emelt szintű, így például audiovizuális tájékoztató rendszerrel felszerelt és vezeték nélküli internet szolgáltatást nyújtó vasúti személykocsik 200 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek a nemzetközi forgalom műszaki követelményeinek is megfelelve.