Még mindig a 4-es az ország halálútja, de nagy lépésekben zárkózik fel az M1-es és M3-as autópálya is. November elején publikálta a KSH azt az interaktív térképet, amely 4 év baleseti statisztikáit mutatja be. Az alkalmazás szabadon hozzáférhető, és minden lényeges adat kiderül belőle.
Toronymagasan a 4-es az ország legveszélyesebb főútvonala derül ki a KSH legfrissebb, a 2015-2018 között eltelt évek baleseteit összegző adataiból. Az Országos Rendőr-főkapitányság baleseti statisztikáit bemutató interaktív térképen az összes személyi sérüléssel járó baleset szerepel, részletes adatokkal.
Az alkalmazás szerint a vizsgált időszakban 66 398 személyi sérüléssel járó baleset következett be Magyarországon. Ez az előző négyéves – 2010-től 2014-ig terjedő – időszakhoz képest 6 százalékos növekedést jelent, de 10 százalékkal elmarad a 2007 és 2010 közöttitől. A KSH megállapítása szerint, egy hosszabb, csökkenő tendenciát mutató időszak után 2012 óta újra nőtt a balesetek száma. Ez elsősorban a gyarapodó autóforgalomra vezethető vissza, a legtöbb karambolt ugyanis a személygépkocsi-vezetők okozzák.
A balesetek bekövetkezésének ciklikussága is figyelemre méltó: a legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között, a legkevesebb vasárnaponként történik. A július és az augusztus számít a legveszélyesebb hónapnak. A 2018-ban történt 16 951 balesetből 1442-t okoztak ittasan, és az is megfigyelhető, hogy az ilyen balesetek száma hétvégenként emelkedik.
A baleseteknek tavaly 633 halálos áldozata volt. 468 járművezető és utas vesztette életét, akik közül 268-an (az áldozatok 57 százaléka) nem használta a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó balesetek esetében ez az arány rosszabb: a súlyosan sérültek 62 százaléka nem volt bekötve a baleset bekövetkezésekor.
JNSZ megyében 532, az ország baleseteinek 3,8 százaléka történt, amelyekből a többi között 311-ben személygépjárművek, 80-ban kerékpárok, 64-ben teherautók és 21 esetben gyalogosok voltak a szereplők.