Átlagos télre számítanak a közútkezelő szakemberei, de ha a vártnál erősebb lesz a havazás, vagy az ónoseső arra is van tervük. November 10-e óta országszerte 0-24 órás ügyeletben vannak a járművek és azok személyzete is. Szolnokon 8 járművel, a megyében pedig közel 30 járművel készülnek a téli hónapokra.
Mintegy 5 méter magasan áll a só a Magyar Közút Zrt szolnoki raktárában. A szakemberek megkezdték a felkészülést a téli hidegebb napokra. Országosan 19 megyei igazgatóságon, 93 mérnökségen és a központi irányításban is 24 órás szolgálatra álltak át november 10-től. Jelenleg 1733 tonna útszóró sóval, csaknem 42 tonna kálcium-klorid granulátummal, 13.200 liter kálcium-klorid oldattal és 476 tonna érdesítőanyaggal néz szembe a következő időszak kihívásaival a társaság.
“Egy átlagos télre vagyunk felkészülve az ország teljes területén. Ez nem azt jelenti, hogyha valahol rendkívüli időjárási körülmények lesznek, mint ahogy erre már nagyon sok példa volt, ne lehetne átcsoportosítani gépeket az ország egyik feléről a másikra, ahol az időjárás kedvezőbb körülményeket teremt.” – mondta Magyar Közút Nonprofit Zrt. Megyei igazgatója Vántsa Zoltán
A vállalat a Jász-Nagykun-Szolnok megyei közúthálózaton 26 sószóróval és hóekével felszerelt nehézgépjárművet állít szolgálatba, illetve ezek mellett 4 rakodógép és 4 hómaró adapterrel is felszerelhető univerzális jármű is dolgozik majd. Szolnokon a géppark 7 teherautóból és egy UNIMOG-ból áll. Ezeket a járműveket akár sószóró-, hómaró adapterrel, vagy hóekével is fel lehet szerelni. Már az a terv is elkészült, amelyet jelentős havazás esetén, vagy rendkívüli körülmények között alkalmaznak majd.
“Hogyha rendkívüli időjárási körülmények vannak és fennakadások lesznek majd a közlekedésben, akkor a 4-es számú úton visszatartási pontokat alakítottak ki a mi szakembereink a rendőrséggel karöltve. Ez azt jelenti, hogy a kamionokat megállítják és terelő utakat tűztek ki, amin a forgalomnak el kell tudni menni.”. – tette hozzá Vántsa Zoltán
A hó eltakarítását és a síkosság-mentesítést először az országos közúthálózat autópályáin, az autóutakon és a főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdik meg a beavatkozást, ezt követi a településeket összekötő mellékutak, illetve alacsony forgalmú bekötőutak hóeltakarítása vagy síkosság-mentesítése.