Egy ma még hazánkban és a Szolnoki Tankerületben is újdonságnak számító módszerrel ismerkedtek az iskolaigazgatók. A Szent-Györgyi Albert Általános Iskolában egy éve alkalmazzák a Komplex Instrukciós Programot, melynek lényege, hogy a tanulók eltérő képességeikkel vagy eltérő problémamegoldó stratégiájukkal hozzájáruljanak a sikeres feladatmegoldáshoz. Mindeközben fejlesztik erősségeiket és új ismeretekre is szert tesznek.
A Föld és a Világegyetem általános iskolai ötödikes tananyag, a módszer azonban, ahogy a Szent-Györgyi Albert Általános Iskola diákjai megtanulják, ma még egyedülálló a Szolnoki Tankerületben. Az Egyesült Államokban kifejlesztett Komplex Instrukciós Program lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. Hazánkban Hejőkeresztúri Modellként is ismerik, ott alkalmazták először még 2001-ben. A program bevezetése 3 évig tart, a Szent-Györgyiben 2016. márciusa óta alkalmazzák.
– “Már most nagyon jó tapasztalataink vannak ezzel kapcsolatban, amelyik osztályban rendszeresen tartanak a kollégák KIP-es órát, ott megmutatkoznak az eredmények, sokkal jobb a gyerekek tanulmányi eredménye, jobb az együttműködése, minden gyerek szívesen dolgozik és a pedagógusok is nagy élvezettel csinálják ezt a munkát.” – mondta Szappanos Józsefné igazgató.
A módszer a XXI. századi iskolát teremti meg, megvalósul a gyerekek általános tehetséggondozása. Mindenki kihozhatja magából a maximumot, hiszen a feladatok megoldásához történő egyéni hozzájárulás a csoport sikerének záloga.
– “Csoportmunkában vesznek részt, mindenkinek meg van a maga szerepe, és egy olyan feladatot kapnak, amit közösen kell megoldaniuk. Gyakorlatilag egyrészt az alkotóképesség, az együttműködés, tehát számtalan olyan készség és képesség fejlődik a gyerekeknél, ami későbbi életük során szükségük lesz rá. Mindemellett egyénileg is kapnak még pluszban feladatokat.” – hangsúlyozta Szutorisz-Szügyi Csongor, a Szolnoki Tankerületi Központ igazgatója.
A bemutató órákat követően a tankerületi iskolák vezetői kerekasztal formájában is értékelték a látottakat, hallottakat. Figyelemmel a pozitív visszajelzésekre és az elért eredményekre a Szolnoki Tankerületi Központ arra törekszik, hogy több állami fenntartású iskolában is bevezessék a Komplex Instrukciós Programot.