Felismerni és megfelelő módszerekkel kezelni azokat a gyermekeket, akik a normál fejlődéstől eltérnek. A túlérzékenység, a hiperaktivitás, a figyelemhiány is gátolhatja a kommunikációt, a társas kapcsolatokat, a tanulást. A Damjanich János Múzeumban tartott konferencián az “érzékelés”” problémáiról beszéltek szakemberek. “”Az érzékelés akadálymentesítése””. A múzeumi konferencián azonban nem a látás-, hallás- vagy mozgássérültségről volt szó. A gyermekek fejlődésében komoly problémákat okozhat a túlhallás, amikor a legkisebb zajra is érzékenyek, a hiperaktivitás vagy az egyre több esetben előforduló autizmus. óvodás korban már megfigyelhetőek a tünetek, ám ezek leginkább iskolába kerülés után derülnek ki. “”Például ha egy kisgyerek úgy ír, hogy a nyelve is kilóg, ha a ceruzát nem tudja három ujjal fogni, ha visszakérdez, ha türelmetlen, ha nem tud figyelni tíz percet sem, akkor ezek lehetnek figyelemfelhívó tünetek az idegrendszer éretlenségre.”” -mondta Hársfalviné Balázsi Katalin gyógypedagógus-mentálhigiénikus, INPP fejlesztő.A “”Gátlások nélkül”” elnevezésű információs napon szakemberek tartottak előadásokat pedagógusoknak. Az “”érzékelés”” problémája a tanulásban, a kommunikációban, a társas kapcsolatokban jelenthet gátat.””Általában ezek a gyerekek igenis nagyon érzékenyek, jó képességekkel rendelkeznek, de ezek a problémák miatt háttérbe szorulnak, mert nem tudják magukat kifejezni.”” -mondta Pató Mária koordinátor, múzeumpedagógus, Damjanich János Múzeum.Ezek a gyerekek speciális segítséget igényelnek. Mozgás- és más terápiákkal a probléma kezelhető, képességeik javíthatóak. Mindehhez azonban észre kell venni ezeket a gyerekeket. A konferencia ehhez nyújtott segítséget.
“