A kis mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget termelők eddig még álmodni sem mertek arról, hogy portékájukkal megjelenhessenek a hazai nagy áruházláncok boltjaiban. A kistermelői érdekképviseletek szándékát, amely a nagykörűi termelők részéről már konkrét tárgyalásokhoz is vezetett – a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is felkarolta. A kis mennyiségben termelő gazdák egyik legnagyobb gondja termékeik piacra juttatása. A helyi gazdák egyenként nem képesek sem márkaépítésre, sem piackutatásra, sem pedig ártárgyalásokra. A nagy kereskedelmi láncoknak igen szigorú minőségi előírásaik vannak, ráadásul általában csak nagy tételben vásárolnak. A nagykörűi cseresznyét és a többi gyümölcsöt, zöldséget most még biztosan hiába keressük a szupermarketekben. A nagykörűi és környékbeli gazdák már évekkel ezelőtt összefogtak annak érdekében, hogy egységes, helyi brand-ként jelenhessenek meg a térségben termelt élelmiszerek a kiskereskedelemben – mondta Barát József, helyi őstermelő. Az évekkel ezelőtt elkezdett brand-alakítás és piackeresés most eredménnyel kecsegtet. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Auchan a napokban együttműködési megállapodást kötött, melynek értelmében az áruházlánc kínálatában tovább bővítené a friss, helyben termelt, kiváló minőségű, ellenőrzött forrásból származó termékek arányát. A szakmai köztestület részvétele a helyi beszállítók felkutatásában jelentősen segíthet a kis gazdálkodók termékeinek piacra jutásában. A nagykörűi és környékbeli gazdák szakmai egyesülete is sokat remél a megállapodástól. Az áruházi forgalmazás legnagyobb nyertesei a termelők mellett mi, vásárlók leszünk, hiszen eddig, ha ellenőrzött, jó minőség, házi élelmiszerre vágytunk, akkor azt szinte kizárólag a nagyvárosok termelői piacain szerezhettük be.