Irreálisan magas villanyszámlák, százezres tartozások. Az utóbbi két hétben két lakos is felkereste szerkesztőségünket azzal a problémával, hogy az E-on egekbe szökő számlát küld ki vagy éppen a megállapított törlesztőrészlet az, ami irdatlanul nagy összeg. Az áramszolgáltató elérhetetlen vagy legalábbis nekünk nem kívánnak válaszolni.
November harmadikán ismerkedhettek meg Finta Boglárkával. Õ három éve lakik a Gyékényes úton, akkor kezdődött el kálváriája. 2006-ban 247.440; 2008 novemberében 171.990; 2009 szeptemberében pedig 245.686 forintos villanyszámlát kapott a szolgáltatótól. Ez egy valótlanul magas összeg, ugyanis kizárt, hogy ebben a kis házban ennyi villany fogyna. A szolgáltató engedélyezte neki a részletfizetést, melynek összege havi 57.300 forint. Boglárka hiába kért csökkentést, nem kapott. A rokkant nyugdíjas Mészáros Béla is hasonló cipőben jár, ő 337.000 forintnyi adósságot halmozott fel. A szolgáltató itt sem volt kíméletes; hat hónapos részletfizetést tudott adni, ami havonta több mint 50.000 forint. Ráadásul a havi átalányt is fizetni kell, ami 20.000 forint. Araminfo@eon.hu – a szolgáltató információs szolgálata, csak ez az elektronikus cím van a számlákon, de ez sokkal inkább nevezhető információ visszatartó szolgálatnak. Mint látható, már nem egyszer küldtünk levelet erre a címre, ami meg is érkezett, sőt a címzett el is olvasta. Feltett kérdéseinkre válasz pedig sokadik próbálkozás után sem érkezett. Mindenesetre érdekes, hogy az E-on sem az elektronikus levelekre nem válaszol, sem pedig telefonon nem tud segítséget nyújtani, elvégre ott csak egy géppel társaloghatunk – ha van hozzá türelmünk. Nekünk van. Várjuk a választ.