28 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg a Szajol-Mezőtúr vasútvonalon. A folyamatos korszerűsítések ellenére körülbelül 15 év múlva lesz uniós mértékben is korszerű hazánk teljes vasúti hálózata.
A 15 évvel ezelőtti szajoli vasúti tragédia helyszínén ma korszerű biztosítóberendezést adtak át, amellyel akár megakadályozható lett volna a 31 ember halálát okozó baleset. Bár a térségben 28 milliárd forint értékű uniós projekt valósulhatott meg, a kormány még idén több vasúti szárnyvonal bezárását is tervezi. Mint Ujhelyi István, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára elmondta: a kormánynak az a célja, hogy minden településen mindenki eljuthasson munkahelyére, vagy az iskolába, de ha ehhez felesleges egy vasúti szárnyvonalat fenntartani és elégséges modern buszközlekedést biztosítani, akkor a kormánynak az a szándéka és a dolga, hogy ezt biztosítsa. Az ígéretek ellenére a kistelepülések lakói nem látják biztosítottnak a közlekedés zavartalan bonyolítását. A 7000 kilométernyi magyarországi vasúthálózatból 4000 az, amelyen a személyforgalom 70, az áruszállítás 80%-át lebonyolítják. Ennek körülbelül a felét korszerűsítették eddig. Mint Dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, 10-15 éven belül a törzshálózat olyan szinten lesz Magyarországon, ami megfelel az európai követelményeknek.„ Az Új Magyarország Fejlesztési Tervből 2013-ig összesen 1700 milliárd forintot költhetünk közlekedésfejlesztésre.