Élethű hasonmások. Hamis festményekből nyílt kiállítás a Damjanich János Múzeumban. A tárlatvezető szerint nem minden esetben ütközik törvénybe az eredeti alkotás lekoppintása.
Egy Mednyánszky neve alatt eladott téli kép. A vásárló bizonyára nem sejtette, hogy a művész aláírásának vélt betük fölött látható barna cserje eredetileg a valódi alkotó szignóját takarja… Ripl- Rónai női portréja azáltal vált gyanússá, mert egy már létezett belőle, a festőről pedig köztudott, hogy nem készített másolatot képeiről… A hamisítók egyik legkedveltebb ihletője Gulácsi volt, akit jellegzetes elrajzolásai miatt a kezdők is kedveltek, nem beszélve arról, hogy az életmű zavaros- így nem feltűnő, ha megjelenik a piacon egy eleddig ismeretlen kép…Felemás hamisítvány: Munkácsy képéről előbb nyomtatott másolat készült, majd a papírt vászonra vasalták, s hogy az árulkodó felületnek antik hatást adjanak átlakkozták a kép felületét. A becsapott vevő akkor nézett nagyot amikor a keret takarása alól feltűnt a színes papír ollóval szabott szegélye. – Ezért ajánlott vásárlás előtt keret nélkül is szemügyre venni a felkínált alkotást… A miskolci Herman Ottó Múzeumba a hetvenes években került a most látható nagyszámú hamisítványból álló gyűjtemény…. *apropó “hamisítvány””- a szó nem minden esteben fedi a valóságot
vagy méginkább a festő szándékát