A magyarországi fuvarozók jelentős többsége mikro- és kisvállalkozás. Munkájukat, megélhetésüket nem csak a gazdasági válság, de az adótörvények változásai is nehezítik. A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete ügyvezető főtitkára azt mondta, a legtöbb cég úgy élhetné túl a válságot -és ez anyagilag sem jelentene nekik problémát- ha külföldre települnének. Így sokkal olcsóbban dolgozhatnának, ráadásul a kasszában is több maradna.
Kínlódnak a fuvarozók. Vannak olyan cégek, melyek hogy elkerüljék a felszámolást kénytelenek kevesebb autóval dolgozni. * Nadrágszíjukon azonban még a kormány is húzott a folyamatban lévő adótörvény módosítással. Többek között emelnék az üzemanyag jövedéki adóját is. Az ipartestület ezért azt javasolja, hogy a mezőgazdaságban, a vasúti szállításban, vagy a hajózásban már alkalmazott példát ültessék át a közúti fuvarozásba is. Azaz vezessék be az úgynevezett kereskedelmi gázolaj árat. Így a fuvarozók költségei csökkenhetnének.Imre István vállalkozása már 22 éve működik, de ilyen rossz az elmúlt évtizedekben még soha nem volt.A kormány megadóztatná a sofőrök napidíját is. Ez az összeg Magyarországon 25 euró, ami alaposan elmarad a környező európai államoktól, ahol nemcsak többet kapnak a sofőrök, de ráadásul adómentesen.