Márciusban minden héten befut egy szerelvény a szolnoki logisztikai központba. A vonatok Magyarországon és Nyugat- Európában működő cégeknek szállítanak alapanyagokat. Ha a kísérlet sikerül, Szolnok lehet az egyik legnagyobb vasúti elosztó a térségben.
Február utolsó napján indult el Kínából az a szerelvény, amelynek huszonkét konténere ma reggel érkezett meg a logisztikai központba. A negyventonnás konténereket ez a hetvenöt tonnás apróság kapkodja le a szerelvényről. A Sanghajban hajóra tett áru több mint negyvenezer kilométert tesz meg óceánokon, tengereken, míg megérkezik a legnagyobb európai kikötőkbe. Ehhez képest az alig tizenkétezer kilométer vasúton szinte semmiség. A ma befutott szállítmány java a Samsung jászfényszarui gyárába kerül, két konténer gépjármű-, négy pedig gumiabroncs alapanyag, alkatrész- közúton megy tovább Nyugat- Európába. Az árumozgatás sebességével és a kirakodással a szolnoki logisztikai lehetőségek iránt érdeklődő kínai delegáció is elégedett lehetett. A vasúti szállítás okán a keleti anyagokat feldolgozó európai gyárak rengeteg időt spórolnak, kevesebbet kell raktározni, kiszámíthatóbb a termelés.* Ezek a költségcsökkentő tényezők nagyban befolyásolhatják a munkahelyek megmaradását is. A szállítók és a megrendelők egy hónap múlva értékelik ki a vasúti szállítás tapasztalatait. Hétfőn újabb, a mainál kétszerte nagyobb szerelvény érkezik a logisztikai központba. A vonat már félúton jár, hatezerötszáz kilométerre Záhonytól.