Előbbre hoznák. Túlzónak tartja a megvalósulásig jósolt 8 évet az M4- es gyorsforgalmi út (mielőbbi) megépítéséért lobbizó megyei önkormányzat. Az érintett szervezetek és helyhatóságok részvételével tartott fórumon a szakminisztérium illetékese hajthatatlannak bionyult.
„Jó volna megérni.„ Bizonyára több- az egyeztetésen résztvevő polgármester fejében is megfordult a cseppet sem alaptalan kétely- lévén, hogy a térség forgalmát levezető főút korszerűsítésének, esetleges kiváltásának problémáját időről- időre zászlajára tűzik az éppen hatalmon lévők…. azután nem történik jóformán semmi… azaz nem pont az ami az ígéretekben szerepel. A baleseti statisztikák, a környezetet érő terhelés….- hosszasan sorolhatók az indokok amiért egyre türelmetlenebbek az érintettek. Lesz- e végre elfogadható megoldás? Talán igen. A ma bemutatott hatásvizsgálat eredménye most az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség asztalán hever. Ha a jóváhagyó pecsétet ráütik, újabb engedélyezési eljárások, majd a kivitelezési tervek elkészítése következik. Az Abony- Fegyvernek közötti mintegy 40 kilométeres szakasz építése 3 évet venne igénybe- az átadás időpontja így 2017 lenne. Mielőtt azonban a tervezett 130 km/h sebességi limitre gyorsíthatnánk az új M4-esen gépkocsinkat- szükség lesz egy Zagyva, és egy Tisza-híd megépítésére- ez utóbbi Tiszapüspöki mellett… valamint arra, hogy az előkészítést biztosító- egyébként garantált- forrás mellé immár a kivitelezésre újabb százmilliókat tegyen az aktuális hatalom.