Tavaly ősszel kezdődött és azóta ütemterv szerint halad a három részben épülő M4 autópálya kivitelezése. Az Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres szakasz nettó 110 milliárd forintba kerül és 2016 őszétől vehetik igénybe a közlekedők.
Látványos szakaszához érkezett az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építése – ezt mutatták be a sajtó képviselőinek.
A Tisza ártérében, valamint a folyó partján két, 70 tonnás monstrum dolgozik. 25-30 méter mélyre fúrnak le: óriás cölöpök tartják majd az ártéri- és a mederhíd szerkezetét. Ahol már elkészültek az alapozási munkálatokkal, ott részben a pillérek vasbeton szerelésén dolgoznak, illetve mixerekkel folyamatosan hordják a betont.
Az M4-es autópálya Szolnokot északról elkerülő 29 kilométeres szakaszát három részre bontották. A nyertes kivitelezők egyszerre dolgoznak az Abony és az új Tisza-híd közötti 13,4 kilométeres; az új Tisza-hidat is magába foglaló 2,3 kilométeres; illetve innen a Fegyvernekig tartó 13,2 kilométeres szakaszon.
Nehezíti a kivitelezők dolgát, hogy szinte a teljes szakaszon a talajviszonyok nagyon kedvezőtlenek. Több millió köbméternyi földmunkára és különleges technológiára van szükség.
A 29 kilométer hosszú autópálya-rész kétszer két plusz leállósávval épül a szükséges le- és felhajtókkal, csomópontokkal, pihenőkkel, zajárnyékoló falakkal.
Ezzel az itt élők több évtizedes vágya teljesül – jelentette ki a polgármester.
Ezzel megépül a Szolnokot elkerülő gyűrű északi része, így az átmenő forgalom további jelentős csökkenése várható a megyeszékhelyen. De Szalay Ferenc szerint van más hozadéka is a beruházásnak.
Az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakasza nettó 110 milliárd forintból épül meg Európai Uniós forrásból, az új Széchenyi Terv keretében. A 29 kilométeres szakasz 2016 őszére készül el.