A veszélyhelyzetben sem állt le az élet az SZTK-ban. A Hősök téri rendelőintézetben a korlátozások enyhítésével folyamatosan bővítik az ellátások körét. A rendelésre előzetesen telefonon kell időpontot kérni. Az elérhetőségért 5 új mobil számot kapott az intézet.
Szokásos reggel 8 óra a Hősök téri rendelőintézet előtt. Egymástól megfelelő távolságban, maszkban, türelmesen várakoznak az emberek. A listán azok neve szerepel, akik előzetesen , telefonon időpontot kértek és kaptak az adott szakrendelésre vagy vérvételre.
Aki sokkal korábban érkezik- nem állítják be a sorba, hogy ne tartsa fel a többieket.
Dr. Mózer Erzsébet járóbeteg-ellátási igazgató, Hetényi Géza Kórház:
“Évente kb. 500 ezer eset ellátása történik intézetünkben, napi szinten ezer beteg beléptetését végezzük a kapunál. Némi várakozás a kapu előtt kisebb csoportban azt jelenti, hogy negyed óránként kb 60-80 beteget kell beléptetnünk.”
Ha mindenki pontos időpontra érkezik, nem kell sokat várni. A beléptetési procedúra, testhőméréssel, COVID teszt kitöltéssel is csupán néhány percig tart.
Itt vérvételre várakoznak a betegek. Érdemes minden esetben időpontot kérni, mert úgy hamarabb sorra kerülünk, mintha sürgősségi beutalóval érkeznénk.
Dr. Mózer Erzsébet járóbeteg-ellátási igazgató, Hetényi Géza Kórház:
“A mai napon is például holnapra kérhet és kaphat időpontot, akár mindenki a számára legmegfelelőbb időpontot is kérheti. Akkor lesz gyors a várvétel procedúrája, egyáltalán a bejutás az intézetbe, amennyiben időpontra érkezik a beteg.”
Vérvételre, ha csak nem indokolt és nem kéri külön az orvos, nem kell éhgyomorra menni, könnyű reggeli után akár délben is érkezhetnek.
A bejelentkezések gördülékenysége miatt külön telefonszáma van a vérételre és a tüdőszűrésre történő jelentkezésnek.
Molnár Pálné :
“Telefonon egy órától lehet kérni időpontot, felhívtam a központot és adtak időpontot, be kell jelentkezni. Kell időpontot is kérni. “
Legtöbben a baleseti sebészetre, a belgyógyászatra, a fül-orr-gégészetre, ultrahangra és az aneszteziológiára érkeznek.
A gyorsabb betegellátás érdekében 5 mobil készüléket kapott az intézmény. így a legforgalmasabb rendelésekre külön számon jelentkezhetnek be. A telefonos konzultáció során derül ki, szükség van-e vizsgálatra és így kap időpontot a beteg.