Fontos, akár életet mentő kezdeményezés alapjait fektették le vasárnap Szolnokon. A város, a Szolnoki Tankerületi Központ és Műszaki Szakképzési Centrum, illetve a Szolgáltatási Szakképzési Centrum vezetői írták alá azt a megállapodást, mely szerint a középiskolák 9. évfolyamos diákjai megtanulják majd az elsősegélynyújtás, újraélesztés alapjait. Ebben partner a mentőszolgálat és a Szolnok Szívügyünk Alapítvány is.
Országosan egyedülálló kezdeményezés indul ismét Szolnokon. 1500 9. évfolyamos diák vesz részt 3×2 órás elsősegélynyújtó tanfolyamon, hogy képesek legyenek baj esetén segíteni, s ha kell újraéleszteni.
Dr. Bene Ildikó országgyűlési képviselő kiemelte: -“Ennek az egész folyamatnak az eleje nagyon régen kezdődött, olyan nagyon régen, ahogy a városnak az egészségügyi programjai felépülnek. És úgy épülnek fel, hogy azok időtállóak legyenek. ”
A város egészségmegőrzési törekvéseinek része az új megállapodás. A defibrillátor lefedettség is példaértékű a városban.
Szalay Ferenc polgármester elmondta: -“Stratégiánk eleje az, hogy a lehető legtöbb ember egészségben élhessen. Az egészségnek nem az az eleje, hogy meggyógyítjuk, hanem, hogy egészségben élhessen. Nagy tisztelet a gyógyítóknak, de közös felelősségünk, hogy a elérhető legkevesebben kerüljenek be az orvosi kezek alá. ”
A prevenció minden lehetőségét szeretné biztosítani a város. Ezért hamarosan elsősegélyt tanulhatnak a szolnoki középiskolások és gimnazisták. 1446 A munkát a Szolnok Szívügyünk Alapítvány is segíti, mely 10 évvel ezelőtt az első laikus defibrillátorokat telepítette a városban. Ma már alapvető elvárás az iskolákkal szemben, hogy az életre készítse fel a diákokat. Mindezeket segíti a képzés.
Szutorisz-Szügyi Csongor tankerületi igazgató: -“Ha sikerül minden évben a 9. évfolyamosoknál ezt a programot végig vinni éveken keresztül, akkor azt látjuk, hogy előbb utóbb Szolnok és térségében ezrével lesznek azok a fiatalok, akik segítenek, otthonosabban érezzük magunkat Szolnokon, biztonságban, odafigyelésben. ” Ma még egy felnőtt ember is ritkán mer segíteni bajba jutott társán, az oktatással azonban olyan kompetenciákat kapnak a diákok, melyekkel a spontán helyzeteknél is magabiztosan mernek majd segíteni.