Jól veszik a digitális távoktatás akadályait a pedagógusok és a diákok is -mondta az Aktuális kérdésére az egyik szolnoki iskola intézményvezetője. A tanulók egy-két százalék kivételével rendszeresen részt vesznek a virtuális tanórákon, a házi feladatokat is időben elkészítik. Azok szüleit, akik nem hajlandóak bekapcsolódni ebbe az új rendszerbe az iskolák felkeresik, hiszen a tankötelezettség a digitális tanrend életbelépésével nem szűnt meg.
A rendkívüli helyzetre felkészülni egyik pillanatról a másikra nem lehetett -mondják az intézményvezetők. Az iskolák egy-két hetes koordinációt, kapcsolatfelvételt és a digitális osztályok létrehozását követően azonban rendben elkezdték az oktatást. A megkérdezett gimnáziumoknál az a tapasztalat, hogy a tanulók majd mindegyike rendelkezett valamilyen digitális eszközzel, így technikai akadálya nincs a távoktatásnak.
“A legtöbb gyermek valóban bejelentkezik és csinálja, de vannak gyermekek akik elkallódnak, néha nem jelentkeznek be egy egy órára, vagy nem időben küldik be a feladatokat, de nem lehet azt mondani, hogy notorikusan mindig ugyanaz a gyerek, felváltva, van olyan gyerek aki elkallódik, besokall.” -mondta Deák László intézményvezető, Széchenyi István Gimnázium.
Az iskolában számon tartják a hiányzásokat, a legkülönfélébb platformokon ezt jelzik is a szülőknek, a cél azonban nem az igazolatlan órák növelése, hanem a tanulók bevonása a távoktatásba. A felkészülési napokat követően az általános iskolákban is elkezdődött a digitális tanrend. Tapasztalat, hogy a gyerekek érdeklődését leköti ez az új tanrend, előfordul, hogy azok is jobban motiválhatók, akik a tantermi valóságban nem voltak annyira aktívak. A Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskolában a diákok mintegy 10 százaléka nem rendelkezik digitális eszközzel, az ő szüleik hete rendszerességgel vehetik át az iskola portáján a tananyagot.
“Nagyon kevés azon a gyerek száma, aki nem akar aktívan együtt tanulni a többiekkel, egy-két százalékról beszélhetünk. Az ő esetükben a szülőt megkeressük például a kréta felületen, ahol ez sem segít, ott a tavaszi szünet után felszólító levél megy ki, kézhezvételes levél.” -mondta Gál Gábor intézményvezető, Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola.
Ilyen esetben a szülőknek jelzik az iskolák, hogy a tanulmányi kötelezettség nem szűnt meg, aki ennek nem tesz eleget, év végén akár osztályozó vizsgára is számíthat. A cél persze náluk is az, hogy rávegyék a gyerekeket a mindennapos “virtuális iskolába járásra”.