Megkezdték terepgyakorlatukat a Debreceni Egyetem hallgatói Szolnokon. Mint arról hétfőn már beszámoltunk, az intézmény 16 diákja tanulási nehézségekkel küzdő fiatalok helyzetét vizsgálja város tanodáiban. A nemzetközi kutatást a hallgatók 4 napon keresztül végzik.
Tanoda programon keresztül kutatják gyerekek tanulási nehézségeinek okait, illetve elemzik a segítő a programokat a Debreceni Egyetem másodéves szociológus hallgatói. Az intézmény a Manchesteri Egyetem kutatásába 3 éve kapcsolódott be.
“Interjúzással kutatjuk most a tanodaprogramokat Szolnokon. Ez annyit jelent, hogy mi megírtunk egy vázlatot előre, ami a nonkognitív képességeket kutatja a tanoda programban: milyen módszerekkel és eszközökkel.”- Mondta Barna Eszter.
A kutatás egyik fontos eleme, hogy a hallgatók a gyerekkel és a szülőkkel is megtalálják a közös hangot.
“Közvetlenek voltak, illetve kedvesek és nyitottak. Mindenre szívesen válaszoltak. Tehát eddig mindenkinek pozitív a tapasztalata van ezzel kapcsolatba.”- Mesélte Balázs Loránd.
A Szociológia és a Szociálpolitikai Tanszék, illetve a szolnoki civil szervezetek kapcsolata több évtizedes múltra tekint vissza, ezért az egyetem már több nyári terepgyakorlatot szervezett a városba. A jelenlegi kutatásban a Széchenyi- az Újvárosi- és a Szandaszőlősi Tanoda vesz rész.
“A tanoda, mint szociális innováció néhány év áll a Szociológia Tanszék kutatásainak középpontjába. A kezdeményező a Manchesteri Egyetem volt néhány évvel ezelőtt. Ez az Európai Unió által támogatott Horizont 2020 programok egyike- az InoSi program- amibe 10 ország, 17 kutatóműhelye kapcsolódott be. Európa szerte kutatják azokat a válaszokat, melyek a jelenlegi társadalmi problémákra választ keresnek.”- Mondta Csoba Judit a Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitikai Tanszékének vezetője.
A vizsgálat eredményeit a 10 ország által végzett nemzetközi kutatásba illesztik be, illetve azon a szociális innovációs konferencián is bemutatják, amit ősszel tartanak Brüsszelben.