A megszokottól eltérő, az ország több iskolájában már alkalmazott pedagógiai módszert mutattak be általános iskolák tanárainak a Szent Györgyi Albert Általános Iskolában. A Komplex Instrukciós programot egy évvel ezelőtt vezették be a szolnoki intézményben. Az eredmények néhány hónap múlva már megmutatkoztak.
Komplex Instrukciós Program. Erről, a Szent Györgyi Albert Általános Iskolában egy évvel ezelőtt bevezetett, újszerű pedagógiai módszerről tartottak szakmai napot tanárok és intézményvezetők részére. A nagyon gyorsan pozitív eredményeket hozó program népszerű a gyermekek és a tanárok között is. Lényege, hogy a tanulókat speciális csoportmunkára ösztönzi. Ebben minden diáknak megvan a saját feladata, felelőssége. Mindezt a gyerekekre mért személyes képességeik szerint. “Mindannyian érezzük, hogy a mai kor gyerekeivel másként kell bánni, hogy az eredmények láthatóvá váljanak.”” -mondta BUDAINÉ BAJZÁTH IBOLYA az Öcsödi József Attila Általános Iskola igazgatója. Sokan a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztató programjának tartják, de nem erről van szó. Minden egyes gyereket bevon az oktatásba, minden gyereket -képességtől függetlenül, de képességeinek megfelelően aktivizál, motivál. Mindez persze a megszokottól eltérő pedagógiai stílust is igényel. “”Azt hiszem a nagy előnye, hogy a nevelőtestületben az együttgondolkodást magas szinten megvalósítja, és a gyerekek szociális kompetenciáit és kommunikációját fejleszti.”” -mondta NÉMETHNÉ GERECS JUDIT Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola igazgatója. A Szent Györgyi Általános Iskolában már bevezették ezt a módszert, pozitív eredményei nagyon gyorsan megmutatkoztak. “”Azon túl, hogy a gyerekek motiváltak, szívesebben vesznek részt az órákon, jobbak az eredmények és kevesebbet hiányoznak, a hagyományos módszerekkel kiegészítve teljesebb, eredményesebb eljárásról beszélünk.”” -mondta SZAPPANOS JÓZSEFNÉ a Szent-Györgyi Albert Általános Iskola intézményvezetője. A módszernek különösebb eszközigénye nincs, ahol a hagyományos eszközök állnak rendelkezésre, ott is bevezethető. A három napos konferencián 9 iskola 285 pedagógusa vesz részt. A mai első találkozót június 1-én és 7-én újabbak követik. ”