Szakmai napra várták ma a Damjanich János Múzeumban a pedagógusokat és az érdeklődőket. A Közösségek Hete c kezdeményezéshez Szolnok is csatlakozott. Arról tanácskoztak a szakemberek, milyen élménypedagógiával lehet bevonzani a mai diákokat a múzeumokba.
A Közösségek Hete országos múzeumi programsorhoz Szolnok is csatlakozott. A Damjanich János Múzeum szakmai napján a múzeumi kínálattal ismertették meg a pedagógusokat és az érdeklődőket. A nap egyik előadóját Egerből hívták.
-“Ízlelgetjük azt a szót, hogy múzeumpedagógia. Nagyon fontosnak tartjuk , hogy a pedagógusok és a múzeumpedagógusok is élményt adjanak a gyerekeknek. Azt szeretnénk bebizonyítani, hogy a múzeum az jó hely. A múzeumban nemcsak tanulni lehet és tárlókat nézni, hanem lehet játszani, játszva tanulni. Amiről ma szó lesz az a tudomány kommunikációja. Nagyon sokféleképpen lehet a tudományt kommunikálni”- mondta Sz. Király Júlia az egri Dobó István Vármúzeum múzeumpedagógusa.
Egerben elégedettek a fiatal látogatói létszámmal, de komoly munka van abban, hogy meg is tartsák a gyerekeket. Ezeket a praktikákat adták át ma a szolnoki érdeklődőknek. A cél az, hogy múzeumot szerető és értő nemzedéket neveljenek.
Széles Imréné Mondok Zsuzsanna tanár így fogalmazott: -“Általános iskolás korosztályt tanítok. A mai gyerekeket nagyon nehéz már a múzeumba behozni. Viszont nagyon sok jó kezdeményezés van a múzeumok részéről. Tudunk érdekes tevékenységeket, modern feladatokat nyújtani nekik, aminek segítségével ha már sikerült elhozni ide, akkor itt élvezik a jelenlétet. ”
A kiállításokhoz iskolai kutatómunka, verseny, beszámoló is kapcsolódhat. Ez pedig a nevelés szempontjából is elengedhetetlen. -“Minden gyereknek ismernie kell legalább a helybeli múzeumot, a saját világát ahonnan származik. Egyrészt meg kell ismerni azokat a mondákat, amiket általános iskolában olvasnak, utána pedig bejönni a múzeumba, megnézni azokat a leleteket amiket itt találtak, és ha külföldre kerül, aminek ma már nagyon sok esélye van, akkor ott tudja vinni saját hazája hírét”-folytatta a tanár.
Össze tudja hasonlítani a kultúrák múltját, és hazatérve vendégeinek is meg tudja mutatni hazája értékeit-tette hozzá a pedagógus. Az előadás után szakmai kerekasztal beszélgetésre hívták a szolnoki intézmények és a közgyűjtemények munkatársait, ahol az együttműködés lehetőségeiről esett szó.