József Attila, Radnóti és Petőfi az idei középszintű magyar érettségi vizsgán. A gyerekek 240 percig dolgozhattak a feladatsoron, amelyben motivációs levelet és is írniuk kellett, illetve 10 kérdésre is válaszolniuk kellett egy Petőfi imázsáról szóló interjú alapján.
Kora reggel hozták azt a dobozt a Szolnoki Szolgáltatási Centrum Vásárhelyi Pál tagintézményébe, amelyben a középszintű írásbeli magyar érettségi feladatlapjai voltak. A végzős tanulók eddigre már megtöltötték az intézmény folyosóit, kisebb csoportokban találgatták, hogy miről szólnak majd a kérdések.
“A természetes izgulás az meg van, ami kell, hogy jól megírjuk az érettségit, bízunk benne, hogy könnyebb lesz a változtatások miatt, de inkább a nehezebb feladatokra készülünk, hogy kellemes meglepetés érjen minket.” – mondta Hackl Laura
A vizsgázók többsége arra készült, hogy a feladatlapok kérdései nem elsősorban a lexikális tudásukra, hanem a kompetenciáikra, önállóságukra helyezik a hangsúlyt, illetve arra, hogy mennyire tudnak gondolkodni és mennyire látják az összefüggéseket.
Komlós Alexandra úgy gondolja: “Négy, illetve a mi esetünkben öt év elég sok idő, illetve elég idő arra, hogy felkészüljünk az érettségire. A magyar érettségi az, amire a legkevesebbet lehet felkészülni, de bízom abban, hogy sikerrel jártunk.”
Az intézményben 97-en vizsgáztak ma magyarból. A diákoknak 4 órájuk volt a középszintű magyarérettségi megírására.
A középszint első részében egy Petőfi imázsáról szóló interjút kaptak a vizsgázók, amelyhez kapcsolódóan 10 kérdésre kellett válaszolniuk, majd egy rövid szöveget is írniuk kellett, amely, vagy érvelés, vagy motivációs levél lehetett.
Kovács Patrik úgy fogalmazott: “Semmivel nem mondanám rosszabb feladatlapnak, viszont túl sokkal jobbnak sem nevezném. Pontosan tudták, hogy mire vagyunk felkészítve és ahhoz mérten próbálták alakítani, ez látszódik is az összeállításon.”
A második feladatlapot fél 10 után kapták meg, itt kettő kérdésből választhattak: vagy egy Kosztolányi novellát elemeztek 400-800 szóban, vagy József Attila Elégiáját hasonlították össze Radnóti Miklós Nem tudhatom című versével, ugyanekora terjedelemben.
“A második részben a novella elemzés és az összehasonlítás volt, a novella elemzés tűnt számomra könnyebbnek és azt is írtam meg. – mondta Kohári Mária
Holnap a matematika írásbeli vizsgák következnek, majd szerdán történelemből, csütörtökön és pénteken pedig idegennyelvekből vizsgáznak a tanulók.